استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه دوم کشور در جذب اعتبارات اشتغال روستایی را به دست آورده است.

بوشهر رتبه دوم در جذب اعتبارات اشتغال روستایی کسب کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در جمع خبرنگاران استان بوشهر افزود: با هدف ایجاد تحرک و تولید در روستا‌ها توانستیم ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای ۸۰۰ طرح جذب کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغال و تولید در استان بوشهر بیان کرد: امسال برای تسهیلات رونق تولید ۲۸ واحد تولیدی ثیت نام کرده بودند که به ۲۵ واحد آن ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: رتبه این استان در زمینه رونق تولید از ۲۸ در ابتدای دولت تدبیر و امید به رتبه ۱۷ رسیده است.

گراوند بیان کرد: در ابتدای این دولت ۱۶ سازمان مردم نهاد داشتیم که اکنون به ۲۰۹ سازمان رسیده و نشان دهنده افزایش مشارکت‌های اجتماعی مردم در حوزه‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: امسال با وحدت مسئولان و مردم شاهد توسعه استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بودیم وافتتاح طرح‌های عمرانی نسبت به پارسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار بوشهرگفت: اعتبار طرح‌های بهره برداری شده در دهه فجر امسال و هفته دولت دو هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان بوده است.

گراوند همچنین بیان کرد: در حوزه سیاسی و اجتماعی استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را هدف‌گذاری کردیم که در حوزه مدیریت بانوان از سهم ۶ درصدی به ۱۴.۵ درصد رسیده‌ایم، و ۱۴ مشاور جوان نیز در نهاد‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند که مدیران باید با انتقال دانش خود به این افراد در تربیت مدیران آینده تلاش کنند.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز در یک‌سال گذشته طرح آبیاری نوین در بیش از هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

استاندار بوشهر وابستگی این استان به منابع آب خارج از استان را ۸۵ تا ۹۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: چهار سد در استان با سهم فاینانس ۸۰ میلیارد تومانی در حال اجراست که امیدواریم با بهره‌برداری از آن‌ها میزان وابستگی‌ها به منابع آب خارج از استان را کاهش دهیم.

گراوند افزود: در ابتدای این دولت میزان شیرین سازی آب در آب شیرین کن‌ها حدود ۲۰ هزار مترمکعب بود که اکنون مجوز ساخت آب شیرین کن‌هایی با مجموع ظرفیت ۱۱۵ هزار متر مکعب در استان صادر شده است.

وی تاکید کرد: در سفر آتی رئیس جمهور مجوز ساخت ۳۵ هزار متر مکعب آب شیرین کن صادر خواهد شد.

استاندار بوشهر درباره راه آهن بوشهر-شیراز هم گفت: این راه آهن به طول ۴۵۰ کیلومتر در روز‌های گذشته نیز در شورای عالی اقتصاد کشور به تصویب و به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شده است.

گراوند یادآور شد: با توجه به اینکه استان بوشهر جایگاه مهمی در واردات وصادرات کشور دارد ایجاد خط ریلی می‌تواند در توسعه استان نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/ک

صعود ۱۱ رتبه‌ای استان بوشهر در زمینه رونق تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.