مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از ایجاد و نگهداری ۸۸۵ هکتار فضای سبز و بوستان صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

ایجاد ۸۸۵ هکتار فضای سبز در مناطق صنعتی خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۷۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۱۰ هکتار به این میزان اضافه شد.

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تداوم دارد و با جدیت مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پیگیری و دنبال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله انواع درخت و درختچه‌های دائمی و زینتی نظیر انواع شمشاد، یاس، ترون، رزماری و انواع گل‌های مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاشته شده است.

مهدی زاده مقدم با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در استان، اظهار داشت: با تجهیز فضا‌های سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه‌ها و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده و هم اکنون ۷۵ درصد آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

وی با بیان اینکه چمن کاری و گلکاری و پرچین کاری حدود ۶۰ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده است، گفت: آبیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سیستم آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد که این روش به طول یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر اجرا شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها جهت آبیاری فضای سبز در تمام شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر در دو شهرک کاویان و چناران از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

مهدی زاده مقدم گفت: رنگ آمیزی جدول ها، هرس فرم درختان ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تابلوی راهنمای واحد‌های صنعتی در مبادی خیابان‌های اصلی، نصب ظروف جمع آوری پسماند و پاکسازی معابر و پیاده رو‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخش دیگری از اقدامات واحد فضای سبز و زیباسازی این شرکت در سال جاری بود.

انتهای پیام // ف. س


احداث ۸۸۵ هکتار بوستان صنعتی در مشهد

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.