طی مراسمی دوست داران طبیعت با کاشت ۲ هزار اصله نهال یک بار دیگر تعهدشان را به طبیعت ایفا کردند.

طبیعت ما را می خواند/ توزیع ۲۳۵ هزار نهال رایگان در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تقویم پر است از روز‌هایی که متفاوت از بقیه روز‌ها جلوه می‌کند و  پیام‌های خاصی را به همراه دارد، به نیمه‌ی اسفند که میرسیم "روز درختکاری " نظر‌ها را به خود جلب میکند، روزی که باید با طبیعت آشتی کنیم.
 

روز طبیعت روز یادگیری


روز درختکاری روز یادگیری است همه‌ی ما باید یاد بگیریم که درختان حق زندگی دارند آن‌ها هوای پاک شهرمان را حفظ و به ما اکسیژن میدهند، ولی در قبال این خدمت بزرگ که درختان به بشریت کردند ما چه کردیم؟



جبران اشتباه گذشته با کاشت یک نهال


هریک از ما در طول زندگی خواسته یا ناخواسته آسیب‌هایی را به طبیعت روا داشته ایم، آسیب‌هایی از جنس نا آگاهی، حالا خوب است برای جبران اشتباه‌های گذشته برای احیای طبیعت و زیبا سازی شهر در آستانه سال جدید، روز درختکاری را غنیمت بدانیم و دین خود را به زمین ادا کنیم.


توزیع ۲۳۵ هزار نهال رایگان در مشهد


احمدرضا سلامی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز مشهد گفت: طی مراسمی که با حضور گسترده سازمان‌های مردم نهاد و دانش آموزان در میان پارک‌های عمومی سطح شهر صورت گرفت، ۲ هزارنهال با کمک این طبیعت دوستان کاشته شد.

وی گفت: امسال ۹۰ مراسم درختکاری در روز درختکاری در مناطق ۱۳ گانه مشهد برگزار شد که در مجموع ۲۳۵ هزار اصله نهال رایگان به همشهریان توزیع شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز مشهد گفت: استقرار ۳۸ ایستگاه در سطح این شهر برای ثبت نام و کاشت نهال فعال است البته لازم به ذکر است پروژه ثبت نام الکتریکی نهال مقید به روز درختکاری نیست و در طول سال انجام می‌گیرد.

سلامی عنوان کرد: علاقه‌مندان میتوانند بامراجعه به سایت www.park mashhad.ir نام و آدرس خود را وارد کنند سپس توسط شخص، نهال در مکان مورد نظر کاشت می‌شود و تمامی خدمات کاشت، آبیاری، خاک و کود به صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام// م. م

برگزاری ۹۰ مراسم درختکاری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.