رییس اداره نظارت و ارزیابی فضای سبز شهرداری مشهد گفت: به مناسبت هفته درختکاری تعداد ۲۳۵ هزار درخت از گونه‌های کم مصرف آب به صورت رایگان میان شهروندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،فیض الهی رییس اداره نظارت و ارزیابی فضای سبز شهرداری مشهد گفت: به مناسبت هفته درختکاری از ۸ اسفند تعداد ۲۳۵ هزار درخت مثمر و درختان غیرمثمر از گونه‌های کم مصرف آب و سازگار با اقلیم مشهد در ۳۸ غرفه در مناطق ۱۳ گانه مشهد به صورت رایگان میان شهروندان توزیع شده است.
 
وی با اشاره به اینکه بوستان‌های بزرگی در مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده و حرکت ما به سوی ایجاد توازن در توسعه فضا‌های سبز شهری است، تصریح کرد: ایجاد فضای سبز در مناطق کم‌برخورداردر اولویت قراردارد و هر جا که در این مناطق زمین باشد که بتوانیم تملک کنیم آن را به فضای سبز تبدیل خواهیم کرد.

رییس اداره نظارت و ارزیابی فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر در مشهد ۲۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری و ۲۷۰۰ هکتار فضای سبز در کمربند سبز جنوبی و کمربند سبز شمالی حوزه کشف‌رود و در مجموع ۵۳۰۰ هکتار وسعت فضای سبز شهر مشهد است که به دنبال توسعه فضا‌های سبز در مناطق کم‌برخوردار هستیم.

رییس اداره نظارت و ارزیابی فضای سبز شهرداری مشهد ادامه داد: برنامه‌های هفته درختکاری با شعار"درختی بنشانیم به مهر" با هدف بهبود کیفیت محیط زیست، مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی و توسعه فضای سبز است که از ۸ اسفند آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

فیض الهی با بیان اینکه مراسم درختکاری در طول این هفته با مشارکت اقشار مختلف مردم، سمن‌ها و شورای اجتماعی محلات در مناطق مختلف شهرداری مشهد برگزار شده و یا خواهد شد تصریح کرد: همچنین ۱۵ اسفند نیز مراسم نمادین روز درختکاری با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان تامین منابع آبی فضا‌های سبز است که شهرداری مشهد نیز به این دغدغه توجه داشته و استفاده از گونه‌های کم مصرف آبی و استفاده از پساب فاضلاب با احداث تصفیه‌خانه‌های محلی و اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام//م. ن
 

توزیع رایگان نهال‌های سازگار با اقلیم مشهد در هفته درختکاری

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.