طرح الگوی توسعه اقتصادی به صورت پایلوت در شهرستان لردگان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لردگان به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان منتخب کشور برای اجرای طرح الگوی توسعه اقتصادی انتخاب شد.

وی افزود: پیرو برنامه ریزی‌هایی که در وزارت کشور در مسیر سیاست گذاری دولت انجام گرفته است، مقرر شد تا در هر استان یک شهرستان بعنوان الگوی توسعه انتخاب شود و این طرح که بر اساس مطالعات علمی انجام می‌شود الگویی برای سایر شهرستان‌های استان باشد.

عباسی، ملاک انتخاب شهرستان لردگان برای اجرای طرح الگوی توسعه را ظرفیت‌های بی نظیر این شهرستان نظیر منابع طبیعی، آب، جنگل، صنایع دستی، محصولات ارگانیک تولید شده از سوی مردم بیان کرد.

وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک لردگان در مسیر ترانزیتی بنادر جنوبی به فلات مرکزی از دیگر عوامل مؤثر بر انتخاب این شهرستان به عنوان الگوی توسعه‌ای بوده است.

عباسی تصریح کرد: در این طرح شهرستان‌های منتخب در کنار برخورداری از اعتبارات عادی دولت، از اعتبارات، اختیارات و امکانات مضاعف و تسهیلات بنیاد مستضعفان نیز برخوردار می‌شوند.
 
لردگان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اجرای طرح الگوی توسعه اقتصادی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار