کلیات طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه، در نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، از تصویب کلیات طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه در نشست دوشنبه ۱۶ مهر ۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تهران، خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با انتقاد از طولانی شدن روند بررسی و تصویب این طرح از سال ۱۳۸۹ تا کنون و ضمن دفاع از کلیات اجرای آن گفت؛ اجرای چنبن طرح‌هایی در چهارمحال و بختیاری به عنوان پربیکارترین استان کشور از لحاظ اشتغال زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی ضروری است.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری، از اعضای شورا خواست؛ با تصویب این طرح به توسعه اقتصادی و اجتماعی و محرومیت زدایی در استان کمک کنند.

پس از توضیحات استاندار و گزارش‌های تکمیلی مدیران کل راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با کلیات این طرح موافقت شد.

چشمه دیمه یکی از جاذبه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری و سرچشمه‌های رودخانه زاینده رود در مجاورت روستایی به همین نام (دیمه)، در فاصله ۱۲ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده و دارای یکی از گواراترین آب‌های معدنی با خواص درمانی زیاد است.

این مکان، علاوه بر آب بسیار گوارای معدنی، به دلیل دارا بودن مناظر طبیعی بکر، زیبا و چشمگیر اطراف و نزدیکی به تونل و آبشار کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون، و همچنین برخورداری از جاده آسفالت و فضاسازی و سکو‌های نشیمن، از زیباترین و پرطرفدارترین گردشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

چشمه دیمه در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ و به عنوان هشتاد و چهارمین اثر طبیعی، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ش

تصویب کلیات طرح منطقه نمونه گردشگری دیمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.