بختیاری گفت:با توجه به مشکلات بودجه‌ای و تجهیزاتی سازمان مدریت پسماند،کمک‌های شهرداری از این نهاد باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تأکید کرد: ۱۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بودجه مصوب این سازمان در سال جاری بوده که از حیث درآمد و هزینه نیز همین مقدار را تحقق داده است.

عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم در این جلسه،گفت: با توجه به بخشنامه‌های جدید ملی، مصوباتی که بار عوارضی داشته باید ستاد تنظیم بازار استان نیز آن را تأیید کند که در زمینه عوارض و تعرفه سازمان کشتارگاه صنعتی قم با اصرار شورای شهر در تنظیم بازار و کمیته تطبیق طبق نظر شورای شهر مصوب شده است.

مجید اخوان با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان میوه و تره‌بار شهرداری قم عنوان کرد: بودجه این سازمان ۳۰ میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است، شهرک خودرویی و شهرک صنوف دو پروژه مهم این سازمان در سال ۹۷ بوده است، توسعه بازار‌های روز از نیاز‌های مهم شهر قم و انتظاراتی است که از این سازمان می‌رود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان آرمستان‌های شهرداری قم یادآورشد: بودجه این سازمان در سال ۹۷، ۲۰ میلیارد تومان بوده که بالغ‌بر ۵۰ درصد از آن صرفاً صرف هزینه‌های جاری‌شده و ۵۰ درصد آن نیز به مسائل توسعه‌ای ناظر است. بودجه این سازمان نسبت به سال ۹۶، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان کشتارگاه شهرداری قم بیان کرد: بودجه این سازمان در سال ۹۷، ۶ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان بوده که این میزان هزینه کرد و درآمد را نیز تحقق بخشیده است، عمده فعالیت این سازمان کشتار دام سبک است.

عضو شورای شهر قم تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و اشاره کرد: ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بودجه این سازمان در سال جاری بوده است، حق النظاره مهم‌ترین محور درآمدی این سازمان بوده که از مناطق هشت‌گانه دریافت می‌شود.

وی با تأکید بر تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم بیان کرد: ۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیارد تومان بودجه این سازمان بوده که بیش از ۶۰ درصد از بودجه آن صرف هزینه‌های جاری و پرسنلی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با بیان تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان قطار شهری شهرداری قم یادآورشد: بودجه این سازمان در سال جاری ۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بوده که بیش از ۲ میلیارد تومان از آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز افزایش حق القدم ائمه جماعات به شهرداری قم و سازمان‌های وابسته، تأکید کرد: حق القدم ائمه جماعات به سازمان‌های وابسته در سال ۹۸ از ۳۵۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ابراز کرد: متأسفانه در زمینه مدیریت پسماند پیشرفت قابل‌توجهی در این حوزه انجام‌نشده و تمام تجهیزات و شکل جمع‌آوری پسماند‌های شهری همان شکل قدیمی است.

حسن بختیاری با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه در کلان‌شهر‌ها نباید هیچ‌گونه دفع زباله‌ای صورت بگیرد، اما همچنان این مسئله با قدرت در سطح شهر قم انجام می‌گیرد.

وی کمبود اعتبار را مشکل نخست سازمان مدیریت پسماند دانست وافزود: با توجه به مشکلات بودجه‌ای و تجهیزاتی سازمان مدریت پسماند، کمک‌های شهرداری از این نهاد باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای شهر قم یادآورشد: در زمینه مدیریت پسماند شهر قم یک عقب‌ماندگی مزمن داشته که با بودجه‌های مصوب و سالانه قابل‌حل نبوده و نیازمند حمایت‌های بیشتر شهرداری است.

انتهای پیام/ ح

تفریغ بودجه ۷ سازمان وابسته به شهرداری قم به تصویب رسید

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار