اخوان گفت:درشهر قم درختکاری بایددراولویت قرار گرفته وتوسعه بوستان‌های شهری و محلی از رویکرد‌های بودجه‌نویسی شهرداری قم درسال ۹۸ خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم در بیان اهمیت درختکاری گفت:کاشت نهال در سطح معابر مختلف که از سال‌های قبل آغاز شده از جمله پویش‌های موفق و در خور شهرداری قم است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم بیان کرد:در شهر قم درختکاری باید در اولویت قرار گرفته و شهرداری نسبت به توسعه سرانه‌های فضای سبز همت ویژه‌تری بگمارد،توسعه بوستان‌های شهری و محلی از رویکرد‌های بودجه‌نویسی شهرداری قم در سال ۹۸ خواهد بود.

عضو شورای شهر قم عنوان کرد:تشویق و فرهنگ‌سازی مردم نسبت به توسعه فضای سبز و درختکاری امری اجتناب‌ناپذیر است، در بودجه سال آینده رقم قابل‌توجهی برای توسعه فضای سبز دیده‌شده است،در برنامه ششم نیز ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز احداث بوستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: وجوب و ضرورت فضای سبز و فضای شاداب شهری برای فردی پوشیده نیست، در شهر قم به دلیل اقلیم خاص آن که از فضا‌های سبز کم‌تر برخوردار بوده ضرورت افزایش سرانه‌های سبز بیش از جا‌های دیگر احساس می‌شود.

اخوان یادآورشد: سرانه فضای سبز شهری قم در حال حاضر در حد استاندارد نیست، اما پیش‌بینی می‌شود قم در سال ۱۴۰۰ به سرانه استاندارد فضای سبز برسد، برای رسیدن به حد قابل قبولی از سرانه سبز باید سطح فضای سبز شهر قم دو برابر اندازه فعلی شود.

انتهای پیام/ح

قم تا سال ۱۴۰۰ به سرانه استاندارد فضای سبز می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار