رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر گفت: در سال ۹۷ بیش از ٦۰ ویژە برنامه فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در پیرانشهر بە اجرا در آمده است کە در ارتباط با حوزە آسیب‌های اجتماعی، بوده است.

سیامند جوانبخت، رئیس ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،در رابطه با برنامه های اجرایی سال ۹۷ اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر با حمایت از جوانان و گروه های فرهنگی هنری فعال در شهرستان، در قالب موضوعات و مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی و همچنین فرهنگی، هنری طی سال ۹۷ بیش از ٦۰ برنامه ویژه در سطح شهرستان به  اجرا رسانده است.

وی افزود: باتوجه به شناخت و بررسی مشکلات فرهنگی اجتماعی در سطح شهرستان، اغلب برنامه های اجرا شده طی این سال، دربرگیرنده آموزش و آگاه سازی در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، شناسایی، تقویت و پشتیبانی از گروه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد روحیه تعاون و همکاری گروهی، جذب و بکار گیری استعداد‌ها سطح شهرستان در همه حوز‌های فرهنگی هنری بوده است.

وی با اشاره به برنامه های آتی مدنظر تصریح کرد: در صورت اخذ مجوز و طی مراحل قانونی قرار است پیرانشهر در ۲٦ اسفندماه ۹۷ میزبانی اجرای برنامه موسیقی فولکلور با حضور بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان پیسکسوت موسیقی منطقه را برعهده داشته باشد و بعد از آن نیز شاهد برگزاری جُنگ‌های شادی، اجرای نمایش‌های عمومی، برگزاری نمایشگا‌های مختلف در ایام نوروزی و فرودین ماه ۹٨ خواهیم بود.

جوانبخت در خاتمه سخنان خود، ضمن اشاره به اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در شروع سال کاری ۹٨، از اهداف اصلی فرهنگ و ارشاد ساماندهی گروه‌های فرهنگی و هنری، موسسات و کانون های قرآنی و نیز بخش‌های مرتبط با ارشاد اسلامی خواهد بود که در این میان طرح بیمه هنرمندان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهرستان پیرانشهر با جمعیتی قریب بر ۱۳۵ هزار نفر تنها دارای یک مجتمع فرهنگی هنری با فضای نسبتاً محدود است که جوابگوی خیل عظیم مشتاقان فرهنگ و هنر شهرستان نیست.

 

انتهای پیام/ت

اجرای طرح بیمه هنرمندان پیرانشهر در آینده ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.