نخستین گروه کاروان راهیان نور دریایی همزمان با روز ملی راهیان نور عازم جزیره خارگ شد.

آغاز اعزام کاروان راهیان نور دریایی در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیین آغاز اعزام کاروان راهیان نور دریایی صبح امروز در اسکله شهید محلاتی بوشهر محل اعزام این کاروان‌ها به جزیره خارگ برگزار شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این آیین، راهیان نور را فعالیت فرهنگی ارزشمندی عنوان کرد که برای آشنایی مردم با رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در حال اجراست.

سردار رمضان زیراهی، زنده نگه داشتن یاد شهدا و آشنایی با مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را موجب بقا انقلاب عنوان کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان افزود: اگر چه شدت نبرد‌ها در جنگ تحمیلی در خشکی بود، اما در دریا نیز رزمندگان ما حماسه‌ها آفریدند و جانفشانی آنان را در جنگ‌های مقابله به مثل و جنگ نفتکش‌ها نباید فراموش کرد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: از سال ۱۳۶۶ به بعد، ۱۳۹ عملیات مقابله به مثل در دریا صورت گرفت که از آن میان می‌توان به عملیات بریجتون و عملیات نبرد مستقیم با امریکا در ۱۶ مهر ۶۶ با حماسه آفرینی شهید نادر مهدوی و یارانش اشاره کرد.

سردار زیراهی تاکید کرد: دشمن می‌خواست با قطع صدور نفت ایران را به زانو درآورد، اما با فداکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه در سال‌های دفاع مقدس به هدف خود نرسید و صادرات نفت در آن دوران با قوت ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر در اردو‌های راهیان نور دریایی شرکت می‌کنند، بیان کرد: اردو‌های راهیان نور دریایی که امروز آغاز به کار کرده است، تا دوازدهم فروردین ۹۸ ادامه دارد.

سید حسین ناظر مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر و فرمانده قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور استان بوشهر نیز در این آیین از تلاش همکارانش برای پوشش اردو‌های راهیان نور زمینی و دریایی گفت و افزود: در این زمینه دو هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه از رادیو، تلویزیون و بخش‌های خبری شبکه استانی پخش شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

تا کنون علاوه بر مردم استان بوشهر، از ۱۵ استان برای شرکت در این برنامه نام نویسی کرده‌اند.

این اردو برای افراد خارج از استان، سه روزه است و شرکت کنندگان علاوه بر سفر به جزیره خارگ که دشمن در سال‌های دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۸۰۰ بار به آن حمله کرد، از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر، موزه دریا و دریانوردی و موزه شهید رئیسعلی دلواری بازدید خواهند کرد.

بیش از ۱۰ راوی رشادت‌های رزمندگان استان بوشهر در سال‌های دفاع مقدس را برای حاضران در اردوی راهیان نور دریایی بازگو خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

اعزام کاروان راهیان نور دریایی در استان بوشهر آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.