گوشه‌ای از زندگی نامه زندگی نامه شهید حمزه قلی زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید حمزه قلی زاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
در کودکی مادر خود را از دست داد و طعم ناگوار یتیمی را چشید و با هزاران مشکل مادی و معنوی به زندگی ادامه داد. برای تأمین معاش و گذران زندگی کارگری می‎کرد تا اینکه شعله‎های فروزان آتش انقلاب در تمامی شهر‌ها و روستا‌های کشور تجلی نمود. فقر و محرومیتی که از ستمشاهی وجود وی را لرزانده بود، او را به صفوف مستحکم انقلابیون کشاند.

پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام امت در سپاه پاسداران ثبت نام نمود و از آن جائی که تمام آرمان و هدفش سعادت رهبر و حفظ انقلاب از نیرنگ دشمن بود و عشق به خمینی کبیر در وجودش موج می‎زد، به دیدار امام رفت و دست پر مهر پدر ملت را بوسید و بر چشم نهاد. در اکثر درگیری‌ها از جمله کوه‌های مهاباد، با ضد انقلاب فریب خورده به ستیز پرداخت تا اینکه عاقبت در تاریخ ۶۱/۱۲/۱۹ بر اثر اصابت گلوله دشمن در حین عملیات در روستای حلبی کوئیک به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش با حضور ملت شهید پرور این شهرستان تشییع و در مزار روستای فرخ‌زاد به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش جاودانه باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید حمزه قلی زاده

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار