مراسم اهدای یادبود‌ها ورزشی به موزه ملی ورزش امروز «یکشنبه» با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اهدای مدال و کاپ‌های یادبود به موزه کمیته ملی المپیک امروز با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد.

حضور صالحی امیری و سلطانی فر در مراسم اهدای مدال و کاپ‌های یادبود به موزه کمیته ملی المپیک

سلطانی فر: نیازمند موزه ملی ورزش، المپیک و پار المپیک بودیم

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در ابتدای این مراسم گفت: چند فدراسیون ورزشی حجم زیادی از یادبود‌ها، کاپ‌ها، مدال‌ها را به این موزه تقدیم کردند و این موزه تائید کننده این بود که ما نیازمند موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک بودیم.

او افزود: این کار با همت و تلاش صالحی امیری انجام شد و بخشی از ساختمان کمیته ملی المپیک برای این کار اختصاص داده شد. با یک همگرایی خوب این کار جلو رفته و می‌بینید که بخشی از ویترین‌ها که قرار است این یادبود‌ها در آن قرار بگیرد آماده شده است. تلاش می‌کنیم همان طور که وعده داده بودیم این ساختمان را پیش از پایان سال ۹۷ راه اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: روسای فدراسیون‌ها و قهرمانان که با ما دیدار داشتند چند برابر این مدال‌ها که امروز تقدیم کردند را در خانه هایشان دارند، اما به دلیل نبود موزه و یک مکانی که باید در آن مکان تاریخ ورزش کشور شکل بگیرد و به مردم نشان داده شود به دلیل جابه‌جایی‌ها، سرقت و برخی اتفاقات بخشی از یاد بود‌ها از بین رفت.

او ادامه داد: خوشبختانه این کار مورد استقبال ورزشکاران و فدراسیون‌ها قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم روز به روز قدم‌های اساسی تری برداریم و با این هدف که به گذشته افتخار کنیم و به آینده امیدوار باشیم بتوانیم این کار را تکمیل کنیم. با احداث ساختمان اصلی کار را جلو ببریم همچنین بنا داریم تا ۲ سال آینده ساختمان اصلی هم ساخته شود و این کار با جدیت انجام می‌شود.

صالحی امیری: امروز انتظار اهدای این تعداد یادبود را نداشتیم

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بیان داشت: این موزه محصول وفاق، انسجام، همدلی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها با محوریت وزارت است. موزه میراث غرور، هویت ملی و نشاط در کشور است. قهرمانان از سرمایه‌های ملت هستند و زمانی که دستاورد‌ها و سرمایه آن‌ها را توریست‌ها، دانشجویان و دانش آموزان می‌ببینند این پیام را دارد که ایرانی همیشه پر افتخار بوده و غرور داشته و همیشه این سرزمین داری پیشتوانه قوی است. با همت جدی که سطانی فر داشته است طی یک سال گذشته هر هفته جلسه داشتیم به امید خدا در آستانه افتتاح این مکان هستیم.

او افزود: امروز غافلگیر شدیم تصور می‌کردیم ۵ - ۶ مدال یا کاپ اهدا شود، اما بیش از ۱۰۰ یادبود اهدا شد و این نشان دهنده سرمایه‌های بزرگی در منازل و فدراسیون‌ها است که در این زمینه وجود دارد.


بیشتر بخوانید: یادبود‌های قهرمانان به موزه المپیک و پارالمپیک اهدا شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار