رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: هدف از احداث موزه آشنایی مردم با پیشینیه پر افتخار ورزش کشور است.

صمیمی: هدفمان آشنایی مردم با پیشینیه ورزش کشور بودبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید علی صمیمی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در حاشیه مراسم اهدا یادبود ورزشکاران به موزه ورزش بیان کرد: حضور در این مراسم جنبه عملیاتی داشت و 4 نفر از ورزشکارانی که در ادوار مختلف موفق به کسب مدال شدند را دعوت کردیم تا امروز مدال های خود را به موزه ورزش اهدا کنند تا موزه پارالمپیک شکل بگیرد. در نظر داریم ورزشکاران دیگر هم مدال های خود را تقدیم کنند تا مردم کشور با دیدن این مدال ها بدانند که ورزش ما چه پیشینیه پر افتخاری دارد و چه نفراتی برای کشور افتخار آفرینی کردند.

او درباره اینکه چه میزان از اماکن و فضاهای ورزشی در اختیار جامعه جانبازان و معلولین قرار دارد گفت: ما بر اساس آماری که سازمان بهزیستی از جامعه جانبازان و معلولین می دهد برنامه های فدراسیون و کمیته را تنظیم می کنیم. در حوزه ورزش میزانی تعیین نشده است و در هر سطحی که یک معلول و جانباز به عرصه ورزش وارد شود برای او فضا ایجاد می شود. با توجه به مصوبات اخیر شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ رئیس جمهور، دستگاه ها پای کار آمدند تا منابع و اماکن خود را در سراسر کشور به صورت رایگان در اختیار ورزش جانبازان و معلولین قرار دهند تا در عصه ورزش همگانی بخش سلامت این نفرات را بتوانیم تامین کنیم و پس از آن به سوی استعداد یابی گام برداریم تا بتوانیم به سمت ورزش حرفه ای حرکت کنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در مورد تفکیک بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک گفت: به عنوان عضو هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک می گویم که این اتفاق رخ داده است و امسال اولین سالی بود که بودجه به صورت تفکیک شده پرداخت شد و در سال 98 هم با نگاه ویژه تری به دلیل اهمیت کسب سهمیه پارالمپیک 2020 بودجه ها تنظیم می شود و به طور حتم هم دولت نگاه ویژه ای خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

مراسم اهدای یادبود ورزشکاران به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک + تصاویر


انتهای پیام/

اظهارات صمیمی درباره مراسم افتتاح موزه ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار