فرماندار ریگان گفت: بیش از ۶۰ روستای شهرستان ریگان در محاصره گرد وغبار قرار دارند.

۶۷ روستای ریگان در محاصره گرد وغبار شدید قرار دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری فرماندار ریگان گفت: گرد وغبار و طوفان شدید شن که از حوالی صبح امروز در شهرستان ریگان آغاز شده، مشکلات تنفسی برای اهالی این شهرستان ایجاد کرده است.

وی افزود: گرد و غبار شدید که هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شود بیشترین شدت را در مناطق چاه ملک و هشتصد متری و مناطق پشت ریگان ایجاد کرده است.

فرماندار ریگان از اعزام اکیپ‌های امدادی جهت امداد رسانی به روستا‌های محاصره در گرد و غبار خبر داد و بیان کرد: تمامی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

باقری تصریح کرد: تردد خودروها در محور ترانزیتی ریگان_چابهار به دلیل گرد وغبار شدید به کندی انجام می‌شود.

وی گفت: شهرستان ریگان کانون بحران فرسایش بادی بعد از خوزستان است که  نیمی از هفته اهالی این شهرستان با گرد وغبار درگیر هستند.

فرماندار ریگان بیان کرد: تاکنون گرد وغبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه و بیش از ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

باقری با اشاره به افزایش کانون‌های بحرانی بادی در شهرستان ریگان در پی خشکسالی چند ساله اخیر تصریح کرد:اعتبارات کنونی جوابگوی مهار هجوم شن‌های روان به روستا‌های این شهرستان نیست.

انتهای پیام/ح

روستاهای ریگان در محاصره طوفان شن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار