یک مقام روس با اشاره به تغییر سیاست‌ها در طی زمان اعلام کرد بیشتر کشور‌ها صرفا خواستار خرید تجهیزات دفاعی نیستند بلکه می‌خواهند فناوری‌ آن را به دست آورند.

مقام روس: بیشتر کشورها بجای خرید تجهیزات دفاعی خواستار دستیابی به فناوری آن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، «ویکتور کلادوف» مدیر همکاری‌های بین‌المللی و سیاست‌های منطقه‌ای شرکت دولتی فناوری روستک (Rostec) اعلام کرد بیشتر کشور‌ها خواستار دستیابی به فناوری بجای صرفا خرید تجهیزات دفاعی هستند.

ویکتور کلادوف در مصاحبه با "دیفنس نیوز" اعلام کرد: «بزرگ‌ترین چالش زمانی که بحث فروش بین‌المللی تجهیزات مطرح می‌شود، این است که جهان به سرعت در حال تغییر است. بیشتر کشور‌ها صرفا خواستار خرید تجهیزات دفاعی نیستند بلکه می‌خواهند فناوری‌ آن را به دست آورند.»

وی افزود: «در هند، مقامات خواستار تولید تجهیزات در همین کشور هستند، در اندونزی نیز همین طور است. بنابراین ما باید شیوه خود را از تحویل ساده تجهیزات به بسترسازی برای مشارکت در زمینه فناوری تبدیل کنیم.»

این مقام روس همچنین گفت: «چالش دیگر ما این است که کشور‌ها به دنبال طرح‌های پشتیانی مادام العمر هستند. ما تجهیزات زیادی در سراسر جهان داریم که ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق و ساخت روسیه هستند و در بسیاری از مناطق دیگر این تجهیزات کارایی ندارند چرا که ما مرکز ارائه خدمات فنی در این مناطق نداریم. بنابراین باید شبکه‌ای برای ارائه خدمات و پیشتیانی نیز ایجاد کنیم.»

وی تاکید کرد: «ما همچنین چالش‌هایی در زمینه فناوری داریم. به سرعت در حال حرکت به سوی عرصه دیجیتال و فناوری اطلاعات هستیم و ظرف چند سال آینده پیش بینی می‌کنیم که صادرات فناوری اطلاعات ما، جایگزین فروش تجهیزات دفاعی‌مان خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار