وزارت خارجه روسیه در حساب کاربری توییتر خود درباره وضعیت ونزوئلا، سوریه و هدف اصلی آمریکا از خروج از معاهده نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سایت وزارت امور خارجه روسیه در پیامی در صفحه توییتر خود به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نوشت: تنش‌ها در ونزوئلا و اطراف این کشور ادامه دارد. برخی ارزیابی‌های مهم در کنفرانس خبری مشترک سرگئی لاوروف (وزیر امور خارجه روسیه) و دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در اول مارس بیان شد. رودریگز در جریان این گفتگو‌ها در مسکو یک بار دیگر به صورت علنی تایید کرد که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا آماده آغاز گفتگویی سازنده با مخالفان است. ما قویا از موضع خردمندانه این دولت مشروع حمایت می‌کنیم.

در همین حال سایت وزارت امور خارجه روسیه در پیام دیگری در صفحه توییتر خود به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نوشت بطور کلی، ما اوضاع سوریه را باثبات ارزیابی می‌کنیم.

در این پیام همچنین آمده است: کانون اصلی تنش‌ها در ادلب در شمال شرقی و جنوب سوریه باقی است. ما تحولات بسیار خطرناکی را در منطقه بدون تنش ادلب شاهدیم. با توجه به تمرکز فراوان جامعه بین المللی بر اردوگاه آوارگان رکبان، نبود توجه و سکوت در قبال بحران (اردوگاه) الهول عجیب است. ظاهرا نادیده گرفتن اوضاع فاجعه بار در این اردوگاه بهترین کار است. ما معتقدیم بازگشت دمشق به خانواده کشور‌های عربی و احیای عضویت این کشور در اتحادیه عرب باید به شکلی مضاعف به ثبات و آرامش در خاورمیانه کمک کند.

در پیام دیگری نیز در توییتر از سوی وزارت خارجه روسیه آمده است: روسیه چهارم مارس (۱۳ اسفند) دستوری را برای تعلیق پایبندی روسیه به معاهده نیرو‌های هسته‌ای میان برد امضا کرد، اقدامی که در واکنش به خروج واشنگتن از این معاهده پس از اقدام آمریکا در رد همه تلاش‌های روسیه برای نجات این توافق، صورت گرفت. آمریکا به جای مباحثات کلان حرفه‌ای درباره مسائل معاهده نیرو‌های هسته‌ای میانبرد، کارزار تبلیغاتی جنگ طلبانه‌ای را علیه روسیه بر اساس تفسیرات توام با سوء نیت و دروغ‌های آشکارش در پیش گرفت. ما می‌توانیم به صراحت بگوییم که آمریکا هرگز اقدامات لازم را برای توقف نقض تعهداتش بر اساس این معاهده انجام نداده است. ما به گزارش‌ها در رسانه‌های آمریکا درباره ضرورت از سرگیری آزمایشات هسته‌ای در آمریکا اشاره داریم. ما این گزارشات را فرایند آماده کردن افکار عمومی آمریکا و نهادینه کردن این ایده تلقی می‌کنیم که آزمایشات هسته‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است که بدون آن امنیت ملی تهدید می‌شود. سیاست آمریکا نه تنها تضعیف تلاش‌های بین المللی برای تسهیل اجرای پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای بلکه گشایش راهی مستقیم به سوی آغاز دور جدیدی از مسابقات تسلیحات هسته‌ای است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار