دو شهر بیرجند و قاین از خدمات طرح نظام ملی آدرس گذاری کشور (G_NAF) برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛مقدم  رئیس اداره کدگذاری و فناوری اطلاعات پست استان گفت: طرح نظام ملی آدرس گذاری کشور (G_NAF) در سال ۹۳ و با هدف امکان بررسی و صحت سنجی آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی، توسعه فرآیندی نوین در تعریف آدرس با ماهیت زمین مرجع، ایجاد و نگهداری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای موثق آدرس‌های استاندارد مکان محور و یکتا، وحدت رویه آدرس دهی و کاهش هزینه‌های مترتب بر آن و همچنین فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی اجرا شد.  

وی با بیان اینکه همچنین با اجرای این طرح، خدمات و سرویس‌های زیر بنایی از جمله ارائه خدمات بهتر دستگاه‌های اجرایی به مردم نیز تسهیل می‌شود افزود: شهروندان بیرجندی و قاینی هم اکنون با ورود به سامانه WWW.SINA.POST.IR می‌توانند اطلاعات مکانی به همراه تعیین مختصات و دریافت کد پستی ده رقمی با آدرس سه سیلابستی استاندارد را از آن  بهره برداری  کنند.  

مقدم با اشاره به اینکه طرح نظام ملی آدرس گذاری در دو شهر سربیشه و  خوسف و شوسف نیز در دست اقدام است گفت: این سه شهر نیز تا  پایان سال از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد.  

رئیس  اداره کدگذاری وفناوری اطلاعات پست استان گفت: برای اجرای این طرح در سایر شهر‌های استان نیازمند همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هستیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی و تعیین اسامی معابر فاقد نام و همچنین ساماندهی پلاک آبی ساختمان‌های شهر‌ها و روستا‌ها با رعایت ضوابط و چارچوب‌های تعیین شده در دستورالعمل اجرایی طرح نشانی استاندارد مکانی ملی، اقدام کنند.  

از اهداف دیگر این طرح استفاده وسیع‌تر از اطلاعات مکانی و مدیریت بر روی داده‌ها و خدمات، تبادل اطلاعات در حوزه‌های مختلف  کشور و کاهش هزینه‌های نهاد‌ها در ارائه خدمات است.  

انتهای پیام/ ط ا

طرح نظام ملی آدرس گذاری در دو شهر سربیشه و  خوسف در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.