رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانش آموختگان این دانشگاه برای اجرای ایده های خود شرکت راه اندازی کنند، دانشگاه نیز برای شروع اشتغال، محیط کار و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حسین امید، رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور در بین دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی کرمان به توسعه کیفی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجو‌های مهارتی دانشگاه‌ها باید به ۳۰ درصد برسد که در حال حاضر این عدد ۱۵ درصد است.

وی با اعلام اینکه در این دانشگاه کسی مستخدم جایی نیست و دانشجویان خودشان کارفرما و کار آفرینند، افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان در محیط‌های کار تربیت می‌شوند و دوره‌های مهارتی را می‌گذارند.

امید با بیان اینکه ۷۰ درصد از دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت عملی و کاربردی است، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم کشور بیکاری است و هر کدام از دانشجویان دانشگاه می‌توانند با راه اندازی کسب و کار، جمعی را به سمت و سوی اشتغال بیاورند و با طرح ایده‌ها و کسب ثروت، به جامعه کمک کنند.

وی به بیان گزارشی از راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی پرداخت و خطاب به دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه یادآور شد: برای اجرای ایده‌های خود شرکت راه اندازی کنید و دانشگاه برای شروع اشتغال، محیط کار و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

امید با اشاره به جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کرمان، هدف دانشگاه در برپایی این جشن را ایجاد یک هویت منسجم برای دانشجویان جامع علمی کاربردی دانست و ابراز امیدواری کرد: همه با دست پر وارد جامعه بشوند و کار آفرین نمونه باشند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با تأکید بر اینکه دانش آموختگان ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی درحال انجام تغییرات و تحولات عمیقی است و برای طراحی دوره‌های پودمانی و بازنگری مواد درسی به کمک شما نیاز داریم.

امید با اعلام اینکه برای دانش آموختگان برنامه خوبی داریم، افزود: ایمیل دانشگاه با پسوند در اختیار شما دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه قرار می‌گیرد تا بتوانید از طریق آن با سایر مراکز دانشگاهی در دنیا ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه دیجیتال در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در این کتابخانه منابع درسی و کتاب‌ها در اختیار دانشجویان و دانش آموختگان گذاشته می‌شود و از تعدادی از کتاب‌های تألیف شده نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

امید تأکید کرد: باید از منابع دانشگاه به خوبی استفاده شود و دانش آموختگان نیز از پیشرفت‌های کاری خود، ما را مطلع سازند و از برنامه‌های توان افزایی دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

سفر رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار