امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه فرصت ماه رجب را برای قرب الهی، ذکر گفتن و روزه داری از دست ندهیم، گفت: ماه رجب ماه راز و نیاز با خدا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام بهروز شمسی فر امام‌جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امروز روز اول ماه رجب است، حلول این ماه را به همه مؤمنین و مؤمنان تبریک می‌گوئیم.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه راز و نیاز با خدا است، فرصت را از دست ندهید، تصریح کرد: در روایتی از امام کاظم (ع) آمده است که «رجب» نام نهری است در بهشت، از شیر سفید‌تر و از عسل شیرین‌تر، هرکس در این ماه یک روز روزه بگیرد خداوند مرگ را از او می‌پوشاند.

خطیب موقت جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: در روایت دیگری از پیامبر گرامی اسلام آمده است که روزه گرفتن در ماه رجب موجب خشنودی بزرگ برای خداوند است و غضب خدا را دور می‌کند.

حجت الاسلام شمسی فر در بخش دیگری از سخنان خود ولادت امام محمدباقر (ع) را تبریک گفت و افزود: از حضرت نقل شده است که اسلام بر ۵ پایه است، نماز، زکات، حج، روزه و ولایت، از حضرت سوال کردند کدام یک از این اصول مهم‌تر است و ایشان فرمودند: «ولایت».

وی تصریح کرد: ولایت کلید و راهنمای دیگر اصول اسلام است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه ایام عید است و شما مؤمنان تا جایی که می‌توانید برادران و خواهران مؤمن خود را کمک کنید، یادآور شد: شادی را به خانه فقرا ببریم و در این ایام دیگران را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام شمسی فر در بخش دیگری از سخنان خود به چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه و هفته گرامیداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت و آسایش ما مرهون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است، استقلال و آزادی ما توسط خون شهدا پاسداشت شده است؛ قدر بدانیم و مبادا زیر دین خون شهدا بمانیم.

وی با بیان اینکه مراقبت کنیم، مسئول و غیرمسئول، حرمت شهدا را نگه داریم و راه شهدا را ادامه دهیم، برای گسترش فرهنگ شهادت تلاش کنیم، در تبلیغ ارزش‌های دینی برنامه ریزی کنیم و وقت بگذاریم، افزود: فردا شنبه بعد از نماز مغرب و عشا دو شهید گمنام در استان داریم که در ستاد علوم پزشکی لرستان محفل انس با شهدا برگزار می‌شود؛ در این مراسم حضور پیدا کنیم. یکشنبه هم تشییع پیکر این دو شهید از جلوی مصلای الغدیر انجام می‌شود؛ با حضور خود در این مراسم قدردان رشادت‌های شهدای گرانقدر باشیم.

خطیب موقت جمعه خرم آباد یادآور شد: فرصت ماه رجب را از دست ندهیم و با ذکر گفتن، توجه به پروردگار، روزه داری و صدقه دادن خود را برای ورود به ماه شعبان و بعد هم رمضان مهیا کنیم.

انتهای پیام/م

فرصت رجب را برای قرب الهی از دست ندهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.