وزیر دفاع ترکیه از آغاز عملیات مشترک گشت‌زنی نیرو‌های مسلح این کشور با روسیه در منطقه عاری از تنش در استان ادلب سوریه از روز جمعه خبر داد.

ترکیه: عملیات مشترک گشت‌زنی نظامیان ما با روسیه در ادلب از امروز آغاز می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، با حضور در میز سردبیری این خبرگزاری در آنکارا اعلام کرد  عملیات مشترک گشت‌زنی نیرو‌های مسلح این کشور با روسیه در منطقه عاری از تنش در استان ادلب سوریه از امروز جمعه آغاز خواهد شد.

او با اعلام اینکه عملیات گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه در منطقه ادلب سوریه برای تداوم آتش‌بس و برقراری ثبات اهمیت دارد، گفت: درباره استفاده از حریم‌های هوایی ادلب و عفرین برخی محدودیت‌ها وجود داشت، ولی از امروز این محدودیت‌ها برداشته شدند. عملیات مشترک گشت‌زنی نیرو‌های مسلح ترکیه با روسیه در منطقه عاری از تنش در ادلب از امروز آغاز خواهد شد.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: رابطه‌ای با دولت اسد برقرار نمی‌کنیم، دیدارهایمان با روسیه و در صورت لزوم با ایران انجام می‌شود.

آکار با اعلام اینکه «تنها کشوری که با گروه تروریستی داعش تن به تن مبارزه می‌کند و رادیکال‌ترین آن‌ها را نیز از پای در می‌آورد،  ترکیه است»، گفت: ما مخالف گروه‌های تروریستی ی‌پ‌گ، پ‌ک‌ک، داعش و فتو هستیم و هیچ مشکلی با برادران کُرد و یا قوم‌های دیگر نداریم.

او افزود: استقرار گروه‌های ترویستی ی‌پ‌گ، پ‌ک‌ک در نزدیکی مرز‌های کشورمان را، برای کشور و مردمان یک خطر می‌دانیم. ما به مخاطب‌هایمان به دفعات اعلام کردیم که اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد. 

 وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: از زمان مبارزه با فتو (طرفداران فتح‌الله گولن) تاکنون ۱۵ هزار و ۶۲۱ تن از نیرو‌های مسلح ترکیه اخراج شدند. سیصد و ۵۸ نفر از آن‌ها پس از طی مراحل مختلف به ارتش کشور بازگشتند.

آکار همچنین گفت از سال ۱۹۸۴ تا کنون ۶۶ هزار و ۵۶۸ تروریست را از پای درآوردهایم. در مجموع ۱۷ هزار تروریست در ترکیه، شمال عراق و سوریه حضور دارند. از این تعداد ۷۵۰ تروریست در داخل کشور، ۳ هزار دیگر در شمال عراق و ۱۳ هزار دیگر نیز در شمال سوریه هستند.

او در ادامه اعلام کرد: به تمامیت ارضی و سیاسی تمام کشور‌های همسایه به ویژه عراق و سوریه احترام قائل هستیم. مسئله اصلی برای ما امنیت میهن و شهروندانمان است.

وزیر دفاع ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: استفاده از سامانه اس ۴۰۰ روسیه را از ماه اکتبر آینده آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار