امام جمعه اراک در خطبه های نماز گفت:ماه رجب فرصتی برای جمع آوری توشه آخرت است.

ماه رجب فرصتی برای جمع آوری توشه آخرتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک با تبریک فرارسیدن ماه بابرکت رجب  گفت: ماه رجب فرصتی برای جمع آوری توشه آخرت است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود : ماه های رجب ؛ شعبان و رمضان بهار ماه های سال و بهار اولیای خداوند است و لازم است این ماه های شریف را درک کنیم و با گریه و استغفار و عشق به خداوند ؛ شب زنده داری و قرائت قرآن از برکات این ماه ها کمال استفاده را ببریم .

وی با تشریح زندگی امام علی علیه السلام اضافه کرد : آن حضرت دلبستگی به دنیا نداشت و همه تعلقش متوجه خداوند بود در این دوره هم امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب هم دلبستگی به دنیا نداشته و ندارند و دنبال پول و جاه و مقام نبوده همه چیز را برای خداوند می خواستندو می خواهند.

ایام اعتکاف و میلاد امام علی علیه و امامان بزرگوار با شکوه و معرفت برگزار شود

نمابنده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد : ایام اعتکاف و میلاد امام علی علیه و امامان بزرگوار را در پیش داریم لازم است این مناسبتها با شکوه و معرفت برگزار شود و ۱۵۰ مسجد هم در سطح استان برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده شده است .

وی به روز درختکاری و جشن احسان و نیکوکاری هم اشاره کرد و افزود : لازم است با گسترش فرهنگ درختکاری و حفظ مراتع و جنگلها و فضای سبز در کاهش آلودگی هوا بکوشیم و سرانه فضای سبز را افزایش دهیم .

امام جمعه اراک تاکید کرد: در بحث احسان و نیکوکاری هم در آستانه عید نوروز قرار داریم و باید با انجام سنت های پسندید عید نوروز مثل سرکشی و کمک به نیازمندان و شرکت در جشن نیکوکاری فقرا و نیازمندان را دریابیم .

آیت الله دری نجف آبادی به خدمات کمیته امداد امام خمینی ره هم اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی و توانمندسازی نیازمندان و کمک به زنان بی سرپرست و بد سرپرست و ایتام از وظایف مهم کمیته امداد است.

وی به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اشاره کرد و افزود: خانوارهای معظم شهدا عزیز و با عظمت هستند و باید مورد تکریم و رسیدگی قرار گیرند.

امام جمعه اراک انتخاب رییس جدید قوه قضاییه را به حجت الاسلام والمسلمین رییسی تبریک گفت و یاد روسای قبلی قوه قضائیه را گرامیداشت .

وی افتتاح خط راه آهن شمال کشور در استان گیلان توسط دولت را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد خط راه آهن مرکز کشور به غرب و کشور عراق هم هر چه زودتر تکمیل و باعث رونق رفت و آمد و ارتباط بیشتر دو کشور شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.