آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نمازجمعه اراک گفت:حوزه و دانشگاه بازوان توانمندی کشور هستند.

حوزه و دانشگاه بازوان توانمندی کشور هستند/دولت و مجلس در بودجه سال آتی باید حامی تولید باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: حوزه و دانشگاه بازوان توانمندی کشور هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به شانزدهم آذر روز دانشجو افزود: حوزه علمیه در جمهوری اسلامی بازوی دینی و دانشگاه‌ها بازوی علمی و فناوری کشور به شمار می‌روند که با عمل به وظایف خود می‌توانند زمینه توسعه و پیشرفت را در حوزه‌های مختلف فراهم کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها مولد علم و فرهنگ در جامعه هستند و به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های پیش برنده اهداف نظام در عرصه فناوری و ترویج فرهنگ دینی و ملی محسوب می‌شوند و تلاش‌ها در این سنگر در ۴۰ سال اخیر سربلندی کشور را در پی داشته است.

امام جمعه اراک ادامه داد: دانشجویان و طلاب باید از فرصتی که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور بهره گیری کنند و جمهوری اسلامی ایران را به کانون علم، دانش، مهارت و علوم انسانی و اسلامی در سراسر جهان تبدیل کنند.

وی بیان کرد: مدرک گرایی از جمله معضلات نظام آموزشی کشور است و می‌طلبد که در کنار آموزش‌های تئوری به منظور تجاری سازی علوم، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت به دانشجویان نیز در دستور کار مراکز علمی کشور قرار گیرد.

دولت و مجلس در بودجه سال آتی باید حامی تولید باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک با یاد آوری فصل بودجه بندی کشور، افزود: دولت و مجلس در بودجه سال آتی باید حامی تولید، عدالت اجتماعی، محرومان، توسعه کار و فعالیت سالم در جامعه باشند.

وی اظهار کرد: در بودجه ریزی سال ۹۸ باید از فعالیت‌های غیر ضروری کاسته شود و اولویت با موضوعات اقتصادی، کالا‌های مولد، فعالیت‌های تولیدی و توسعه صادرات در کشور باشد.

نباید سوء تدبیر‌ها به گردن دشمنان انداخته شود

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: دشمنان اسلام و قرآن از ابتدای انقلاب همواره به دنبال توطئه علیه ملت ایران اسلامی بوده اند، ولی نباید سوء تدبیر‌ها در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی به گردن آنان انداخته شود.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار گفت: دشمنان اسلام و انقلاب با انجام فعالیت‌های تروریستی به دنبال ایجاد فاصله در بین مردم کشور هستند در صورتی که ملت ایران اسلامی با آگاهی از توطئه آنان با اتحاد و همدلی در برابر تروریست‌ها ایستادگی می‌کنند.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید دستغیب، شهید خلبان احمد کشوری و سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی از دیگر محور‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک بود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.