رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی ملی در جایگاه ششم کشور و از نظر اعتبارات استانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است

گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی در جایگاه ششم کشور قرار داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور در نشست شورای اداری استان گیلان گفت: گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی ملی در جایگاه ششم کشور و از نظر اعتبارات استانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است و اجرای عدالت در نحوه پرداخت اعتبارات به هر کدام از استان‌ها را اساس کار خود در مجموعه این سازمان قرار دادیم.

وی افزود: در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ برای استان گیلان بیش از بر ۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و تملک اراضی از سوی دولت اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور گفت: در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ حدود هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به گیلان اختصاص یافت که در مقایسه با گذشته ۱.۷ برابر رشد داشته است.

محمدباقر نوبخت افزود: در سفر دور نخست رئیس‌جمهور به گیلان، اجرای ۳۶ طرح و پروژه با ۷۹۶ میلیارد تومان به تصویب دولت رسید که تاکنون هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۷ طرح و پروژه در سفر دوم رئیس‌جمهور به گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: در مجموع پرداخت بیش از هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها از سوی دولت تقبل شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور، اعتبارات حوزه آموزش و پرورش گیلان را ۱۰۶ میلیارد تومان برای ۴ پروژه و اعتبارات حوزه ورزش را ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان و ۶۰۲ میلیارد تومان نیز برای عمران شهری و روستایی از سوی دولت اختصاص پیدا کرده و مصوب شده است.

محمدباقر نوبخت، از تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومان برای اجرای ۸ پروژه در حوزه حمل و نقل استان گیلان را از مصوبات دولت اعلام و تصریح کرد: برای حوزه کشاورزی ۶۵۰ میلیارد تومان و برای اجرای راه‌آهن رشت به آستارا نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تاز سوی دولت پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی گیلان در جایگاه ششم کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.