پروژه بزرگ تالار مرکزی رشت امروز همزمان با حضور رئیس جمهور در گیلان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، تالار مرکزی رشت با ظرفیت دو هزار نفری در سالن‌های مختلف هنری عصر امروز با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

مجموعه تالار مرکزی رشت بر اساس سرانه یک صندلی برای هر ٣٠٠ نفر جمعیت برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی و فعالیت‌های نمایشی و هنری در یک مجموعه به ظرفیت ٢٤٠٠ نفر در ٤ سالن مجزا و فضا‌های فرهنگی - آموزشی – اداری و خدمات پشتیبانی به مساحت حدود ١٢ هزار و ١٠٠ متر مربع دیده شده است.

تالار اصلی مجموعه به گنجایش ٨٠٠ نفر با سن نمایشی برای قابلیت حضور ارکستر سمفونیک در دو طبقه، سالن اختصاصی تئاتر و نمایش به گنجایش ٤٦٣ نفر و سالن اجرای موسیقی سنتی با ظرفیت ١١٦نفر آماده بهره‌برداری شده است.

سالن گردهمایی و نشست‌ها و همایش‌های فرهنگی به گنجایش ١٠٠ نفر و سالن تمرین برای هنرجویان با ظرفیت ١٦٦نفر به همراه امکانات تخصصی از دیگر قابلیت‌های این تالار است.

در این تالار همچنین فضا‌های آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزش پیش‌بینی شده است.

امکان اجرای نمایش‌های خیابانی، برپایی نمایشگاه کتاب، برنامه‌های رفاهی_فرهنگی به همراه امکاناتی از قبیل: بوفه‌های متناسب و نمازخانه‌های کافی در این تالار وجود دارد.

مجموعه هزینه برای احداث تالار مرکزی رشت ٧٠میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/ع

پروژه بزرگ تالار مرکزی رشت امروز افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.