رئیس منابع طبیعی اردکان با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و توسعه پایدار گفت: به مناسبت هفته درختکاری ۱۵۰ نهال در این شهرستان کاشته شد.

۱۵۰ نهال به مناسبت هفته درختکاری در اردکان کاشته شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مرتضی افخمی رئیس منابع طبیعی اردکان با اشاره به اینکه  ۱۵۰ نهال زیتون و نارون همزمان با هفته منابع طبیعی در محل پارک کوهستان این شهرستان کاشته شده است،گفت: اصلی‌ترین مقوله در توسعه پایدار حفظ منابع طبیعی است.

وی با بیان اهمیت منابع طبیعی و حفظ و گسترش آن افزود: یکی از مقوله‌های مهم در جامعه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است که باید از این به بعد با توجه به گسترش صنایع در این بحث جدی‌تر وارد شویم.

رئیس اداره منابع طبیعی اردکان تصریح کرد: باید تلاش کنیم فضای سبز شهرستان را گسترش داده و محیط زیست را حفاظت نماییم.

افخمی در ادامه اظهار داشت: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری و تدابیری که دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی به بخش منابع طبیعی کشور داشتند اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص داده اند که بی سابقه بوده و این شهرستان هم از این اعتبارات بهره خوبی برد.

وی گفت: امیدواریم این اعتبارات از جانب مجلس پایدار شود تا بتوانیم فضای سبز شهرستان را توسعه دهیم.

مردم برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی پیش قدم شوند

رقیه کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز در ادامه با بیان مشکلات زیست محیطی شهرستان گفت: لازم است که به درختان و فضای سبز اهمیت بیشتر داده شود و هر روز، روز درختکاری است و باید درختان را پاس بداریم.

کرمانیان گفت: یکی از مواردی که در توسعه پایدار مهم است  حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است که مسئولان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص اهمیت درخت و درختکاری گفت: توجه به محیط زیست فقط محدود به مسئولان نمی‌شود بلکه مردم نیز پیش قدم شوند.

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: رسانه‌ها در این امر مهم همگام با ملت و دولت باشند تا محیط زیست عالی و عاری از آلودگی داشته باشیم.

کرمانیان افزود: نمی خواهیم شرمنده آیندگان باشیم و باید تمام تلاشمان حفظ محیط زیست و طبیعت اطرافمان باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار