معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: تفکر اجتماع محور به ارتقای روان افراد، ارتقای سلامت اجتماعی مدد می‌رساند.

تفکر اجتماع محور به ارتقای سلامت اجتماعی کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در همایش ابتکارات اجتماع محور سلامت روان اظهار کرد: زمانی که دسترسی به مردم داده شود تا تصمیم گیری، طراحی و اجرای برنامه‌های خودشان را بر عهده بگیرند؛ از این طریق به ایجاد عدالت در بین افرادی که فرصت و دسترسی برای تصمیم گیری برای خود نداشته اند، کمک می‌کنیم.


بیشتر بخوانید؛ ۶۲ درصد زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند


معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ظرفیت نامحدود و قابل بهره برداری‌ برای ابتکارات اجتماع محور وجود دارد، گفت: توانمندی و دسترسی افراد به مقدرات خودشان موجب رشد جامعه و رسیدن به اهداف می‌شود.

رضازاده ادامه داد: موضوع "سلامت روان" به عنوان بخش مهمی از سلامت اجتماعی و عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: مشارکت اجتماعی مردم عامل اصلی آگاه سازی و اعتماد است.

وی با بیان اینکه عنصر گمشده‌ای که نبود آن موجب افول سرمایه اجتماعی شده است و برای عبور از پیچ‌های خطرناک در موقعیت فعلی جامعه به آن نیازمند هستیم همان "اعتماد عمومی" است، گفت: اعتماد عمومی همان ضرورتی است که در گذشته‌های نه چندان دور وجود داشت و اثرات مثبت آن در جامعه دیده می‌شد.

رضازاده گفت: کارشناسان این حوزه در گروه‌های مختلف اجتماعی دور هم جمع شده اند و برای برطرف کردن مشکلات برنامه ریزی کرده اند و این همایش برای ارائه گزارش از دستاورد‌های این طرح است و نتایج آن هر چه که باشد- حتما مبارک است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تفکر اجتماع محور به ارتقای روان افراد، ارتقای سلامت اجتماعی و در نهایت ارتقای کشور مدد می‌رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار