رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز نقدی بسته‌های حمایتی دولت به حساب مددجویان بهزیستی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: صبح امروز تفاهم نامه‌ای درخصوص احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌هایی با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ریاست علیرضا تابش امضا شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این تفاهم نامه متفاوت از امضای تفاهم نامه برای مسکن دو معلول‌ها است.

قبادی دانا تصریح کرد: تفاهم نامه امضا شده امروز با بنیاد مسکن به خانواده‌هایی بایک معلول، خانواده‌هایی دارای زنان سرپرست خانوار، فرزندان عزیز بهزیستی ترخیص شده و به بهبود یافتگان از بلای خانمان سوز اعتیاد تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: مبلغ ۲۵ میلیون تسهیلات با سود ۴ درصد، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی، ۳۵ میلیون تومان بلاعوض از سوی بنیاد مسکن، خدمات فنی و مهندسی رایگان از سوی بنیاد مسکن مقرر شده تا به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد‌ها تعلق گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اگر این خانواده‌ها زمینی در روستا و شهر داشته باشند، از همین زمین برای ساخت مسکن آن‌ها استفاده می‌شود و اگر هم زمینی نداشتند بنیاد مسکن می‌تواند زمین را به آن‌ها تقبل کند.

وی با اشاره به مدت زمان این تفاهم نامه گفت: مدت این تفاهم نامه یک سال است که نیاز به همت و توجه مددجویان و کمک خیرین دارد.

قبادی دانا در خصوص مسکن روستایی در مناطق کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان و همچنین جنوب کرمان گفت: در همین زمینه تفاهم نامه‌ای را ذیل تفاهم نامه قبل امضاکردیم که ۲۵۰۰ واحد مسکونی شامل استان سیستان و بلوچستان می‌شود که این فقره حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کمک‌های دولت را می‌طلبد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: مبلغ ۵۶ میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی و ۵ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن به عنوان بلاعوض برای تکمیل مسکن‌هایی که قبل از سال ۹۳ کار ساخت آن‌ها آغاز و تکمیل نشده‌اند، اختصاص داده خواهد شد.

قبادی دانا با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان افزود: بر اساس آمار‌ها حدود ۷۰ درصد این کودکان که در سطح شهر تهران هستند، تابعیت ایرانی ندارند و خارجی و حدود ۳۰ درصد از آنان ایرانی هستند که آمار کودکان کار خارجی در سطح کل کشور ۵۶ درصد است.


بیشتر بخوانید: توزیع بسته حمایتی دوم تا پایان سال


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ساماندهی کودکان کار به همکاری وزارت کشور، اداره اتباع خارجی، قوه قضاییه، بهزیستی و شهرداری‌ها نیازمند هستیم.

وی با تأکید بر نقش مهم رسانه در ساماندهی کودکان کار و خیابان تصریح کرد: ساماندهی کودکان کار و خیابان یک کار فرهنگی و اجتماعی است و کاری سیاسی و امنتی نیست و اساس آن هم NGO‌ها (مردم) هستند که این کار را در تمام طول سال انجام می‌دهند.

قبادی دانا با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز به عنوان الگوی مناسبی در جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان شناخته شده است.

وی افزود: امیدواریم که پهنه‌های خیابانی در اختیار NGO‌ها قرار گیرد تا کودکان کار را ساماندهی کنند و در این راستا سازمان بهزیستی و مراکز نگهداری از کودکان کار این سازمان هم همکاری‌های لازم را با NGO‌ها خواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابان قبل از آغاز سال جدید در تهران و البرز عملیاتی می‌شود و امیدواریم این کار برای کل کشور در فروردین و اردیبهشت ماه نیز عملی شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه بین دو سازمان وزارت ورزش و جوانان و بهزیستی بیان کرد: این تفاهم‌نامه موجب هم‌افزایی و همچنین خدمت‌رسانی تخصصی به جوانان و تسهیل در این حوزه خواهد بود.

قبادی دانا با اشاره به عیدی مددجویان بهزیستی گفت: عیدی برخی از مددجویان بهزیستی که قبل از تیر ۹۷ مستمری دریافت می‌کردند، قابل پرداخت است، اما عیدی برخی دیگر از مددجویان این سازمان که حدود ۵۰۰ هزار خانوار هستند، هنوز تأمین نشده است.

قبادی دانا گفت: امیدوارم که سازمان بهزیستی بتواند تا پایان سال جاری عیدی هر دو گروه مددجوی این سازمان را واریز کند.

وی در خصوص بسته‌های حمایتی گفت: بسته معیشتی مددجویان بهزیستی تا پایان امسال به صورت نقدی به حساب‌شان واریز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ب .ع
۱۲:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
قرار بود ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایتی بدهند به مددجویا ن کمیته امداد چرا بس خبری نیست در رسانه اعلام میشه ولی عمل نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
شهلا بهشتی راد
۲۲:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
سلام آقا محترم ما 3 فرزند هستیم پدرومادر نداری و در خانه عمه زندگی میکنیم چرا به ما رسیدگی نمیشه بعلت تعداد بالا یا افراد خانه به ما خانه نمیدن برای همین عمه ام تصمیم گرفته ما رو در بهزیستی بزاره ممنون از لطف بی نهایتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
عیدی دویست هزارتومانی کسی ندیده حقوق یه مددجو بهزیستی پنجاتومانه ینی یه مرغ یه انسان درماه زندگیش یه مرغه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
من مستمندی بگیر بهزیستی هستم.هیچی واریز نشده.نه عیدی نه مستنمدی اسفند ماه نه 200 هزار تومن سبد حمایتی.هیچی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
چرا پس از عیدی مددجویان کمیته امداد خبری نشد
Netherlands
اکبر
۰۳:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
200 هزار تومان سبد کالا چه شد؟
Netherlands
اکبر
۰۳:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
مگه قرار نبود ۲۰۰هزار تومن کالا بدین پس چی شد دیگه راجبش حرف نمیزنید
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۴:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
چرا وقتی نمیتونید کاری کنید قول الکی میدید
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۱۴:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
همش 73 تومن،واقعاخسته نباشین مسئولین محترم.دقیقابگین بااین پول که عیدی دادین چی میشه خرید؟!شیرینی بخریم یامیوه؟گوشت بخریم یالباس؟!شمابگین که بااین پول چی میشه خرید.به مولا همین رونمیریختین سنگین تربودین.حداقل باخودمون میگفتیم دولت مشکلات داره ونمیتونه پرداخت داشته.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام پس قرار بود ۲۰۰برای سبد کالا به حساب مدد جویان بهزیستی واریز کنن چرا برای من واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
واسه هیچ کس واریز نشده،باهفتادتومن عیدی سرجمعش کردن رفت.خدامیدونه بایدچجوری این عیدی روخرج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
پس تکلیف بسته کالایی نقدی مددجویان چی شد دیشب هشتاد هزار تومان عیدی امده به حساب من قراربود دویست هزار تومن بسته کالایی نقدی بدید چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
واقعا عیدی امسال صدتومان این عیدی بهش میگن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سبدکالا همین هفتادتومن بود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
من که شکر خدا هزار درد دارم ازهیچ ارگانی کمک نمیگیرم هیچ‌.چرا هیچ کمک دولت یا بسته همایتی نباید شامل ما شود یعنی جوری که انگار ایرانی نیستیم.چهارتا فرزند دارم .مستاجر.اخه این هم وضع یک ایرانی؟
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا عباس زاده
۰۹:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اینجانب داری یک فرزند با معلولیت خیلی شدید دارم و نمیدانم برای مسکن چکار کنم یا از کجا شروع کنم لطفاً کمک کنید از شما سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
عیدی مال خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
لطفا از مسکن مهر خورشید هشتم پیشوای ورامین گزارشی تهیه بفرمایید ، که ارتباط محکمی با این خبر دارد.
آخرین اخبار