مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: اشتغال ایجاد شده به ازای تامین هر لیتر آب بر ثانیه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۸۳ نفر است.

اشتغال ۸۳ نفر با هر یک لیتر آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در گفتگو با رادیو خراسان رضوی در برنامه زنده رادیویی"ما می‌توانیم" گفت: تکمیل و توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تسهیل و تمهید حمایتی از صنایع کوچک از وظایف اصلی و اولویت‌های مهم ما بوده تا با فراهم کردن آنها، امنیت حضور سرمایه گذاران برای احداث و راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی و سرمایه گذاران صنعتی در راستای تولید ملی و اشتغال مولد مهیا شود.

وی افزود: با اقدامات حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درسال جاری تعداد ۷۰ طرح صنعتی تاکنون به بهره‌برداری رسیدند که درمجموع، هم‌اکنون بالغ بر ۲۶۰۰ واحد صنعتی بهره‌بردار در استان وجود دارد.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: بخش خصوصی حضور مطلوبی در روند سرمایه گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشته و این حضور منجرب به تولید و اشتغال زایی شده است.

رئیس هیأت مدیره و شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار بوده که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحد‌های صنعتی تعلق گرفته است.

وی گفت: سهم این شرکت از کل آب صنعتی استان ۱۴ صدم درصد است، اما این شرکت به ازای برخورداری هر یک لیتر در ثانیه برای ۸۳ نفر اشتغال ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری در این زمینه ۵۵ نفر است.

مهدی زاده مقدم با بیان اینکه ۵۰۰ هزار مترمکعب در ساعت ظرفیت تامین گاز در شهرک‌های صنعتی است، افزود: هم اکنون ۳۴ شهرک صنعتی از گاز و ۲۲ شهرک مجهز به فیبرنوری هستند.

وی اظهار داشت: این شرکت به ازای واگذاری هر هکتار زمین به واحد صنعتی برای ۵۴ نفر شغل ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری در این زمینه ۴۲ نفر بوده، این شرکت به ازای دریافت هر یک مگاوات برق برای ۱۱۶ نفر شغل ایجاد کرده در حالی که متوسط کشوری در این زمینه ۹۵ نفر است.

انتهای خبر//ح. ص.

بهره برداری از ۷۰ طرح صنعتی خراسان رضوی  در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار