مدیر بازرسی و رزیابی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مشهد گفت:حضور فعال بخش خصوصی در حوزه صنعت، باعث رشد و بالندگی در صنعت کشور شده است.

رشد صنعت کشور، مدیون حضور فعال بخش خصوصیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی قبادی مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در نشستی با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در مشهد، گفت: با توجه به ساختار صنعتی که در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: صاحبان صنعت به خوبی توانسته اند با نوآوری‌های جدید در محصولات و کارآفرینی‌های نوین در فضای کسب و کار، فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنند و نیز تولید خود را افزایش دهند.

مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد صنایع کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌ها این است که بازار‌های جدیدی برای کالا‌های صادراتی صنایع کوچک با توانمندی‌هایی که شرکت‌های مدیریت صادرات دارند به وجود بیاید و با توجه به اینکه بازار‌های تولید محصولات صنایع کوچک محدود بوده، افزایش پیدا کند.


حمایت از ورود صنابع کوچک به عرصه بازار‌های جهانی


مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: بهترین راه برای کمک و حمایت از صنایع کوچک و متوسط SME ها، ورود آن‌ها به عرصه بازار‌های جهانی و صادرات بیشتر و پیوند با صنایع بزرگ بوده تا با معطوف کردن تمام توان خود در این راستا، سهم بسزایی را در چشم انداز اقتصاد به خصوص در تولید و اشتغال مولد و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مهمترین مباحث ما در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تکمیل زیر ساخت های شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی و شاخص‌های اقتصادی و عمرانی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه صنایع خرد و کوچک آسیب پذیری بیشتری نسبت به صنایع متوسط و بزرگ دارند تلاش شده، مشکل تأمین سرمایه در گردش این واحد‌ها با حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک حل شود وصادرات مطلوبی در زمینه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی و قطعه سازی به کشور‌های هدف صادراتی خراسان رضوی ارسال کنند.

انتهای پیام//ف. غ
برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار