کارشناس فرش دستباف اداره کل صنعت ،معدن و تجارت مازندران از افزایش ۱۰ درصدی تولید فرش دستباف مازندران در مقایسه با پارسال خبر داد.

احمدی کارشناس فرش دستباف اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بافندگان مازندرانی امسال هزار مترمربع فرش بافتند.

وی با بیان اینکه ۶۶ کارگاه متمرکز و ۱۶۰ کارگاه غیرمتمرکز در مازندران وجود دارد گفت: ۴۶ هزار بافنده در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند که ۲۵ هزار نفر از آن‌ها بیمه تامین اجتماعی هستند.

احمدی، کشور‌های حوزه خلیج فارس، آلمان و اسپانیا را از مشتریان قرش مازندران اعلام کرد و افزود: آمار دقیقی از میزان صادرات فرش دستباف در استان وجود ندارد، چون بیشتر صادرات از گمرک تهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی، بیمه قالیبافان، برپایی دوره‌های آموزشی برای ارتقا مهارت و تجهیز و راه اندازی کارگاه قالیبافی از جمله برنامه‌های حمایتی این سازمان در استان است گفت: تاکنون ۵ میلیارد وام با بهره چهار درصد به بافندگان پرداخت شده است و متقاضیان برای دریافت وام باید به اداره صنعت و معدن و تجارت شهر خود مراجعه و در سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/م

تولید هزار مترمربع فرش دستباف در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.