ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت:صادرات کالا در ۱۱ ماه گذشته سالجاری معادل ۱۱۷ برابر مدت مشابه پارسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات کالا از سیستان و بلوچستان ۱۱۷ برابر رشد داشته استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا راستی ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان اظهار داشت:یک میلون و ۴۳۶ هزار و ۱۴۶ تن  صادرات کالا به ارزش ۸۳۲ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۷۷ دلار در ۱۱ ماه گذشته سالجاری معادل ۱۱۷ برابر مدت مشابه پارسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

راستی افزود:عمده اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان شامل سیمان، خرما، میوه، گاز، و صیفی جات بوده که عمدتا به افغانستان، پاکستان و سایر کشور‌ها صادر شده است.

وی افزود: در حوزه واردات نیز ۶۲۰ هزار و ۹۱۷ تن کالا به ارزش ۸۴۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۳۸ دلار در ۱۱ ماه سالجاری از طریق گمرک و بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: واردات کالا از نظر وزنی نسبت به سال گذشته ۳۵ برابر و از نظر ارزش دلاری ۲۸ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده اقلام وارداتی در این مدت برنج، کنجد، انبه، شکر، دام، لوازم خانگی و لوازم یدکی بوده است.

راستی گفت: از زمان راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی سیستان و بلوچستان در حدود ۲ سال اخیر ۱۰۰ درصد فعالیت‌های این نهاد نظیر واردات، صادرات و ... به صورت کاملا الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی افزود: مبارزه با قاچاق، بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش فرآیند‌های اداری، تسهیل امکان تجارت از طریق افزایش سرعت انجام امور تجاری، کاهش هزینه و زمان از جمله مهمترین مزایای راه اندازی این سامانه است.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات کالا از سیستان و بلوچستان ۱۱۷ برابر رشد داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار