سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان گفت: راه اندازی مسیر ریلی چابهار - کراچی علاوه بر توسعه این مناطق کمک شایانی به افزایش مبادلات تجاری و عبور و مرور مسافر می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در  پاکستان،در بازدید از ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی چابهار در جمع مسئولان این شهرستان گفت: شهرستان چابهار از طریق مرز بین المللی ریمدان به پاکستان متصل است و این مرز باید به یکی از کانون‌های اصلی تجارت، ترانزیت و تبادل کالا و جابجایی مسافر تبدیل شود.وی بر تکمیل زیرساخت‌های جاده ای، اختصاص امکانات و تجهیزات پیشرفته برای جابجایی قانونی کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مرز ریمدان مورد توجه دولت پاکستان است تا  از طریق آن در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش حجم تجارت با ایران از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه چابهار ظرفیت‌های مهمی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد، تاکید کرد: باید با توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی به ارتقا روابط مردم و مسئولان کشورهای ایران و پاکستان در محدوده چابهار اقدام کرد.

هنردوست ادامه داد: برای ایجاد مسیر ریلی چابهار - کراچی به توافق‌های اولیه رسیده ایم و امیدواریم این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی تصریح کرد: دولت پاکستان تمایل زیادی برای توسعه روابط و افزایش تجارت و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز بین المللی ریمدان دارد و باید زیر ساخت‌های این مرز که از نزدیکترین مسیر‌های ارتباطی با ۲ بندر مهم گوادر و کراچی پاکستان است آماده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیت‌های بندر، منطقه آزاد و توانمندی‌های گردشگری و تجاری این شهرستان افزود: هدف نخست دولت جمهوری اسلامی ایران، تامین معیشت مرزنشینان منطقه دشتیاری است و برای این منظور دستگاه‌های اجرایی ماموریت دارند تا زیرساخت‌های مرز ریمدان را تکمیل کنند.

رحمدل بامری افزود: مرز ریمدان از امید‌های اصلی اشتغال، توسعه پایدار و ارتباط فرهنگی و اقتصادی چابهار با پاکستان است و با تکمیل زیرساخت‌های اینترنت، امکانات رفاهی و افتتاح پایانه بار و مسافر می‌تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال منطقه ایفا کند.

وی گفت: چابهار یکی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است و در آینده نقش مهمی در تجارت و ترانزیت منطقه دارد.

سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: ارتباط ریلی، دریایی، هوایی و زمینی چابهار با پاکستان به نفع هر ۲ کشور است و موجب توسعه می‌شود.

 

انتهای پیام/ت

ظرفیت های ویژه  چابهار در حوزه تجارت،ترانزیت و گردشگری

برچسب ها: صنعت ، تجارت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار