رئیس مجلس گفت: نقش آیت‌الله سیستانی در پیروزی ملت عراق و شسکت گروهک‌های تروریستی بسیار موثر است.

ایران و عراق روابط خوبی در ابعاد مختلفی دارند/ نقش آیت‌الله سیستانی در پیروزی عراق بسیار چشمگیر استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در پایان دیدار با حضور در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: مایه خشنودی ماست که امروز رئیس مجلس عراق و همکارانشان به ایران آمده‌اند، ما یکدیگر را در کنفرانس‌های بین‌المللی دیده‌ایم و با افکار ایشان آشنا هستیم.

لاریجانی تصریح کرد: خوشبختانه امروز بین ایران و عراق نهایت صمیمیت در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برقرار است و بسیار خشنودیم که پس از تنش‌های حاصل از گروهک‌های تروریستی در عراق اکنون این کشور از امنیت خوبی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پیروزی نشان داد که مردم عراق، ملت رشیدی هستند و این کشور از ارتش قوی برخوردار بوده چرا که حشدالشعبی توانست با قدرت غائله را حفظ کند، همچنین نقش آیت‌الله سیستانی در این امر بسیار چشمگیر بود.

لاریجانی تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم عراق در شرایط فعلی جایگاه خوبی در منطقه دارد و ما امروز دور زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی، روابط پارلمانی و راه‌هایی که  منجر به امنیت پایدار حاصل می‌شود بحث و گفت‌وگو داشتیم.

وی افزود: اکنون فشار بسیاری بر روی مردم فلسطین وجود دارد و کشورهای منطقه باید از مردم آن حمایت کنند.

لاریجانی در پایان گفت: قطعا حضور رئیس مجلس عراق و همکاران او در ایران در توسعه روابط دو کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت و از وی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

سیده فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار