سرقت اطلاعاتی بزرگ از کاربران فضای مجاری در چین

بیش از ۳۰۰ میلیون پیام خصوصی کاربران چینی مورد سرقت قرار گرفته و در فضای مجازی انتشار عمومی یافته است.

سرقت اطلاعاتی بزرگ از کاربران فضای مجاری در چینبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اسناد تازه منتشر شده در چین حاکی از ۳۰۰ میلیون مورد سرقت پیام‌های خصوصی کاربران چینی در این کشور است.

منابع غیررسمی افشا کرده‌اند، پلیس چین برای نظارت بیشتر بر روی کاربران فضای مجازی در این کشور بیش از ۳۰۰ میلیون پیام خصوصی را مورد بازبینی قرار داده و پس از آن در فضای مجازی منتشر کرده است. این خبر اولین بار از سوی ویکتور گوِرس کارشناس امنیتی شرکت GDI بیان شد و او تعداد پیام‌های افشا شده را به صورت دقیق ۳۶۴ میلیون دانست. پس از آن نیز روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز در قالب گزارشی مفصل در مورد این اقدام مقامات چینی سخن گفت.

ویکتور گوِرس این سرقت اطلاعاتی بزرگ را شامل پیام‌های تبادل شده در اپلیکیشن وی‌چت و پیام‌رسان QQ دانست و گفت: «مواردی همچون شماره شناسایی شهروندان چینی، عکس‌ها، آدرس‌ها و موقعیت مکانی آن‌ها از جمله اطلاعاتی بود که مورد سرقت واقع شد و به ۱۷ سرور مختلف در خاک این کشور ارسال شد».

ویکتور گوِرس پلیس چین را عامل اصلی این نقض گسترده حریم خصوصی کاربران می‌داند و معتقد است پلیس این کشور برای کنترل و نظارت بیشتر بر شهروندان چینی با برنامه‌ریزی دقیق دست به چنین اقدامی زده است. شرکت GDI پس از شناسایی تعداد زیادی از این پیام‌ها که به زبان‌هایی به غیر از زبان چینی ترجمه شده بودند، از انتشار آن‌ها در اینترنت جلوگیری کرد.

سرقت اطلاعاتی بزرگ از کاربران فضای مجاری در چین

نکته جالب توجه این اسناد، توجه ویژه پلیس چین به کافی‌نت‌های فعال در شهرهای مختلف این کشور است. پلیس چین با اعمال فشار بر این محل‌ها، آن‌ها را ملزم به نصب نرم‌افزارهایی خاص روی سیستم‌های موجود در مغازه می‌کنند تا بتواند به راحتی و بدون زحمت زیاد به رصد اطلاعاتی کاربران مراجعه کننده به آن محل‌ها بپردازد.

این گونه اقدامات از سوی برخی سازمان‌های امنیتی چین در حالی صورت می‌گیرد که قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای شرکت‌های خصوصی در مورد ایجاد شفافیت‌ در فضای مجازی وجود دارد و این شرکت‌ها ملزم هستند همواره اطلاعاتی شفاف و قابل درک را از جزئیات کاری و مالی خود ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: تلاش دولت آمریکا برای کنترل فناوری 5G


انتهای پیام/

۳۰۰ میلیون پیام خصوصی کاربران چینی در فضای مجازی منتشر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار