رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده گفت:در آستانه نوروز دست‌های مهربانی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و در راستای اجرای امینانه نیت واقف خیر اندیش مرحوم امیر نظام در روستا‌های شهرستان خدابنده اجرا شد .

اجرای دست‌های مهربانی در روستاهای خدابندهحجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: وقف در دین اسلام حقیقتی اساسی و قرآنی است و خدواند اجر و پاداش واقفان را چندین برابر به آن‌ها عطا می‌کند.

وی  تصریح کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده اظهار کرد: اوقاف با طرح دست‌های مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار خدمات لازم را به اقشار نیازمند ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین زمینه در آستانه نوروز  دست‌های مهربانی در راستای اجرای امینانه نیت واقف خیر اندیش مرحوم امیر نظام در روستا‌های موقوفه اردهین، عمو کندی، دربند و قره کهریز شهرستان خدابنده اجرا شد.
 
حجت‌الاسلام محمدی گفت: در این طرح با حضور امام جمعه زرین رود در مجموع به ۳۰۰ خانواده نیازمند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کارت هدیه اهداء شد.

وی اضافه کرد: استان زنجان بیش از دو هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد که شهر قیدار دارای بیشترین موقوفه از نظر ارزش ریالی است که بیشتر مردم این شهر به نحوی از عواید موقوفه بهره مند می‌شوند.
 
انتهای پیام/ن
 

وقف از سنت‌های حسنه دین اسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.