معاون بهره وری اقتصادی و موقوفات بقاع متبرکه زنجان از اختصاص ۲۵ درصد از نیات واقفین خیر اندیش این شهر به حوزه سلامت خبر داد.

اختصاص ۲۵ درصد از نیات واقفین خیر اندیش زنجانی به حوزه سلامتقاسملو معاون بهره وری اقتصادی و موقوفات بقاع متبرکه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار ،گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان با اشاره به اینکه بیش از هزارو ۸۰۰ موقوفه در استان موجود است گفت: ۲۵ درصد از نیات واقفین خیر اندیش زنجانی به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از این خیرین و واقفین نیک اندیش مرحوم محمد یوسف هوشمند است که منزل خود را در سال ۶۷ وقف امور خیریه کرده است افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در سال ۹۳ در راستای احیاء و بهروری از موقوفات، اقدام به تخریب منزل این مرحوم نموده و ساختمانی ۵ طبقه با زیر بنای یک هزار و ۱۵۰ متر برای خدمات رسانی به نیازمندان در حوزه سلامت احداث نمود.

معاون بهره وری اقتصادی و موقوفات بقاع متبرکه استان زنجان گفت: این موقوفه ماهیانه ۱۵ میلیون تومان درآمد دارد که این رقم حاصل نیت واقف خیر اندیش زنجانی است که این مبلغ نیز در پایان برای دارو و درمان افراد بی بضاعت هزینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این ساختمان پزشکان متخصص به صورت رایگان به نیازمندان و خانواده‌های شهدا خدمات رسانی می‌کنند.

قاسملو با بیان اینکه از سال ۹۲ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در صدد بوده که موقوفات خود را نسبت به وضع موجود ارتقاء دهد ادامه داد: در همین راستا تمام موقوفاتی که از قدیم ثبت وضبط شده اند، بدون هیچ گونه عوایدی نیاز سنجی انجام می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در راستای نیاز سنجی‌هایی که در استان در حوزه درمانی، عمرانی صورت گرفته است برای رفع نیاز‌های مردم خدمات رسانی می‌شود.


انتهای پیام / ک


نیت خیر یک واقف زنجانی دوای دردمندان شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.