رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری نوروز گفت: این شهرستان با بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی و برنامه‌های متنوع و شاد، آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

محمود مدنیان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در شهرستان نایین بیش از ۱۲۰۰ اثر باستانی (با ارزش، نیمه ارزشمند و کم ارزش) وجود دارد، که این شهرستان را پس از اصفهان و کاشان، در صدر شهر‌های پرجاذبه استان قرار داده است.
 
به گفته این کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری، از آثار ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی، که با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده، می‌توان به مسجد جامع تاریخی نایین با بیش از ۹۰۰ سال قدمت و منبر چوبی منحصر به فرد آن متعلق به قرن هشتم، خانه تاریخی پیرنیا مربوط به دوره صفویه، نارین قلعه متعلق به دوره پارتیان قبل از اسلام، بازارچه سنتی صنایع دستی، خانه فاطمی بازمانده دوره قاجار، آسیاب ریگاره محمدیه با طول ۱۵۰ متر و عمق ۳۰ متر که با آب قنات کیخسرو با تکنیک کند حرکت می‌کرد، اشاره نمود.
 
وی در ادامه، کارگاه‌های عبا بافی محمدیه مربوط به دوره قاجار که مولد بهترین عبا‌های جهان هستند، مسجد بابا عبدالله متعلق به ۸۰۰ پیش یعنی همزمان با سلطنت غازان خان مغول، آب انبار‌های تاریخی، چون (معصوم خانی، دوقلوی خان، نوآباد...) باغ مصلی بازمانده خاندان پیرنیا و جد اعلای آن‌ها به نام عبد الوهاب عارف در دوره قاجار، امامزاده سلطان سید علی مربوط به اواخر قرن هفتم، هفت حسینیه تاریخی (نو آباد، پنجاهه، چهل دختران، سرای نو، کلوان، باب المسجد، کوی سنگ)، سه یخچال تاریخی، مسجد جامع محمدیه متعلق به اوایل قرن پنجم، مسجد جامع بافران بازمانده دوره سلجوقی، قلعه رستم بافران، هفت کاروانسرای تاریخی، صنایع دستی (کرباس بافی، گلیم بافی، سفالگری، عبا و قالی بافی) را نیز از جاذبه‌های گردشگری نایین برشمرد.
 
مدنیان گفت: میراث فرهنگی شهر نایین، با برنامه هایی، چون تور بازدید از آثار باستانی، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری تالار مشاهیر نایین، اجرای مراسم آیینی حاجی فیروز، برپایی چایخانه و سفره خانه‌های سنتی، تهیه نمایشگاه عکس و صنایع دستی، اجرای بازی‌های محلی نایین، برپایی غرفه‌های صنایع دستی در بازار تاریخی، بازسازی و مراسم نمادین عروسی سنتی نایین و ... آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروز ۹۸ می‌باشد.
 
وی در پایان از حمایت مسئولان شهر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خوروبیابانک و محمود جمالی فرماندار شهرستان در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگران نایین تشکر نمود. 
 
انتهای پیام/م 
 

نائین آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.