نماینده ولی فقیه در نایین با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری اعتکاف، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون مقدس شهدا، اعتکاف به عنوان یک رویش انقلاب اسلامی و حرکت فرهنگی احیا شد.

حجت الاسلام سید علی سجادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اعتکاف از سنت‌های حسنه اسلامی است که در زمان حضرت رسول اکرم (ص) به نحوی صورت می‌گرفت که آن حضرت در دهه آخر ماه رمضان رو معتکف می‌شدند.
 
وی بیان نمود: مراسم اعتکاف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شکل چشم گیری گسترش یافته و اقبال مردم متدین بخصوص جوانان به آن، موجب زنده شدن این سنت حسنه در دیگر کشور‌های اسلامی شده است.
 
امام جمعه نایین با اشاره به تقارن بهار نیایش با اعتکاف گفت: اعتکاف فرصتی است که انسان از این بند رهایی یابد همان طور که در آیات و روایات اعتکاف بسیار مورد اهمیت قرار گرفته و در ابتدای سال بهترین فرصت برای پاکسازی دل‌ها از هرگونه گناه، زشتی و معصیت است.
 
سجادی بیان نمود: انسان همان اندازه که نیاز به نیاز‌های جسمی و معیشتی دارد، بایستی از درون قلب خود به نورانیت و صفای نفس دست پیدا کند و این باعث تعالی و تکامل انسان می‌شود که سنت اعتکاف و سه روز روزه شدن از آثار و برکات زیادی در صفای نفس انسان برخوردار است.
 
وی افزود: امسال نیز بهار دل‌ها با بهار طبیعت و نوروز همراه شده که این تقارن باعث می‌شود انسان سال جدید را با بندگی و عبادت خداوند آغاز کند و بهترین فرصتی است که نوروز را با اعتکاف و معتکف شدن آغاز نمود.
 
نماینده، ولی فقیه در نایین تاکید نمود: همانند سایر امور دینی، مسئولین فرهنگی در این کار با تبلیغات وسیع و فرهنگ سازی جوانان را تشویق و ترغیب به امر اعتکاف کنند و این برنامه‌ها و سنن اصیل دینی هرچه بیشتر در جامعه گسترش پیدا نماید از سستی و غفلت دوری می‌کند.
 
مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور با برنامه‌های فرهنگی در مساجد جامع نایین، محمدیه، شهر بافران و مزرعه امام برگزار می‌شود. 
 
انتهای پیام/م 
 

اعتکاف از سنت های حسنه اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.