شرکت فرانسوی تولید بذر «ویلمورین» اعلام کرد به بخشی از صادرات خود به ایران با حمایت یک بانک در فرانسه ادامه می‌دهد.

شرکت فرانسوی «ویلمورین» به همکاری تجاری با ایران ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: شرکت فرانسوی تولید بذر ویلمورین روز سه‌شنبه اعلام کرد به بخشی از صادرات خود به ایران با حمایت یک بانک فرانسوی ادامه می‌دهد و در تلاش‌ها برای اجرای یک سازوکار اروپایی به منظور اجتناب از تحریم‌های تجاری آمریکا علیه تهران مشارکت می‌کند.

ویلمورین، یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان بذر در جهان در حوزه غلات و سبزیجات، به تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کنار نوسانات ارزی به عنوان یکی از خطرات کوتاه مدت در برابر فعالیت‌های خود در بازار‌های نوظهور اشاره کرده است.

رویترز نوشت: مواد غذایی و محصولات کشاورزی به طور مستقیم هدف تحریم‌های تجاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران قرار نگرفته‌اند، اما محدودیت‌هایی در خصوص تراکشن‌های مبتنی بر دلار وضع شده که به ایجاد موانع تجاری انجامیده است.

به گفته وینسنت سوپیوت، مدیر امور مالی ویلمورین، این شرکت با یک بانک فرانسوی که از وام‌دهندگان بزرگ این کشور نیست برای تامین مالی معاملات با طرف‌های ایرانی که قادر به پرداخت به یورو هستند، همکاری می‌کند.

سوپیوت از اشاره به نام این بانک اجتناب کرد، اما گفت این بانک بسیار کوچکتر از بانک‌های بزرگ فرانسوی است که فعالیت‌ها و جریان مالی عظیمی در بازار آمریکا دارند.

ویلمورین پیشتر میزان فروش سالیانه خود را به ایران حدود ده میلیون یورو (معادل یازده و نیم میلیون دلار) اعلام کرده بود. این شرکت همچنین به دنبال مشارکت در یک سازوکار پیشنهادی اتحادیه اروپا با نام «اینستکس» است تا بتواند مبادلات غیردلاری خود را با ایران از طریق یک سیستم فروش پایاپای انجام دهد و مشمول جریمه‌های آمریکا نشود.

ویلمروین یکی از هفتاد شرکت غذایی، کشاورزی و دارویی فرانسه است که برای حضور در یک جلسه در خصوص اینستکس که روز پنجشنبه در وزارت دارایی فرانسه برگزار می‌شود، دعوت شده است. فرانسه، انگلیس و آلمان این نهاد را در ماه ژانویه برپا کردند، اما تا عملیاتی شدن آن چند ماه طول کشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
فرانسه دشمن ایران است و شرکتهایی آزاد هستند با ایران کار کنند که بر ضرر ایران باشد و گر نه که ایران را تحریم نمی کردند احتمال دارد بذرهای تراریخته را به اسم بذر سالم به ایران بفروشند دولت به کنار ملت باید هوشیار باشد و گول انها را نحورد اروپاییان نشان دادند که از دشمنی و کارهای غیر اخلاقی علیه ما دست بردار نیستند
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خیلی نباید به این مساله خوش بین بود ، شاید بهتره بدبین باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مواد غذایی و دارویی جزو هیچ تحریمی نیست و هیچ کشوری جرات نمیکنه مواد غذایی و دارو رو تحریم کنه
آخرین اخبار