معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ساخت و ساز‌ها نیازمند نظارت دقیق و مهندسی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل امروز در جلسه بررسی محدوده واقع در حریم داخل و خارج شهرها بیان کرد: نظارت بر همه ساختمان های استان، با هر گونه کاربری، اعم از مسکونی، گردشگری، صنعتی و... باید با نظارت دستگاه های صاحب صلاحیت، همچون نظام مهندسی، دفاتر فنی و... انجام گیرد.

وی ادامه داد: روند ساخت و سازها در داخل شهرها و داخل حریم، مشخص است و اما این روند در خارج از روستاها و حریم شهر، نواقصی دارد که باید به سرعت مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر مسئولیت پذیری نهادهای ناظر، نسبت به ساخت و سازها افزود: وقتی سازه ای، بدون دریافت پروانه و نظارت فنی، شروع به ساخت و ساز می کند، هیچ دستگاهی بعد از حوادث احتمالی، پاسخگو نخواهد بود.

ندایی ادامه داد: در ساخت پروژه های بزرگ گردشگری و سرمایه گذاری، شرکت های سرمایه گذار، با پرداخت مبالغ بالا به شرکت های مشاور، نقشه های خود را طراحی می کنند، در حالیکه در صورت بروز هر گونه حوادث غیر مترقبه، مانند زلزله و ... این شرکت های هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

وی افزود: برطرف شدن این خلا، هم به نفع مهندسان و هم به نفع مردم و سرمایه گذاران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: دفتر فنی استانداری، با همکاری سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط، باید با تنظیم جلسات متعدد، نسبت به تدوین دستورالعمل ها اقدام نماید.

انتهای پیام/ع

نظارت دقیق بر ساخت و سازها در اردبیل

 

برچسب ها: گردشگری ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار