خط آهن قزوین - رشت فردا با سفر رئیس جمهور به استان گیلان به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خط آهن قزوین - رشت که نقش مهمی در هموار شدن مسیر توسعه کشور و ایجاد ارتباطات بین المللی دارد فردا با سفر رئیس جمهور به استان گیلان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

طرح خط آهن قزوین - رشت در برقرار کردن اتصال ریلی بین خلیج فارس و دریای مازندران و متصل کردن ایران به کشور‌های حوزه قفقاز و اروپا نقش مهمی دارد و به عنوان پلی برای توسعه محسوب می‌شود.

کار ساخت خط آهن قزوین-رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور در حوزه حمل و نقل از سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

خط آهن قزوین-رشت که دارای تونل‌های متعدد به طول ۲۲ کیلومتر و همچنین طولانی‌ترین پل ریلی کشور است را باید شاهکار مهندسان ایرانی نامید.

مسیر ریلی که از دل جنوب رشته کوه‌های البرز و پیچ و خم‌های فراوان آن عبور می‌کند و با گذشتن از شمال این ارتفاعات و مناظر بکر و بی بدیل جنگلی به مرکز استان گیلان می‌رسد.

بگفته علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خط آهن قزوین-رشت هزینه شده است و مسافران در نوروز ۹۸ می‌توانند از این مسیر ریلی برای انجام سفر‌های خود استفاده کنند.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز می‌گوید: با بهره برداری از خط آهن قزوین-رشت سالانه شاهد جابه جایی ۱۰ میلیون تن کالا و همچنین سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر از طریق این مسیر ریلی خواهیم بود.

همچنین قرار است ادامه این مسیر ریلی به بندرانزلی و سپس بندر آستارا و در نهایت به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل شود تا زمینه ترانزیت کالا و مسافر از جنوب به شمال کشور و سپس کشور‌های حوزه قفقاز برقرار شود.

انتهای پیام/ک

خط آهن قزوین - رشت فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.