در ادامه تنش بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو، نیروی دریایی پاکستان از تلاش یک زیردریایی هندی برای ورود به آبهای سرزمینی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گالف‌نیوز، نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد یک زیردریایی هندی که قصد ورود به آب‌های سرزمینی این کشور داشته را شناسایی و مجبور به برگشت کرده است.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: «نیروی دریایی پاکستان با استفاده از مهارت‌های ویژه خود این زیردریایی (هندی) را متوقف و با موفقیت مانع ورود آن به آب‌های سرزمینی پاکستان شد».

به گفته این مقام پاکستانی از سال ۲۰۱۶ این دومین بار است که یک زیردریایی هندی تلاش دارد وارد آب‌های پاکستان شود.

آنگونه که در این بیانیه آمده، نیروی دریایی پاکستان به منظور حفظ صلح و آرامش، زیر دریایی هندی را هدف قرار نداده است.

رسانه‌های هندی نیز روز دوشنبه مدعی شدند نیروی هوایی این کشور، یک پهپاد پاکستانی را پس از ورود به حریم هوایی شهر «بیکانر» (Bikaner) در ایالت راجستان هند، سرنگون کرده ا ست.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی دو هفته پیش شدت یافت. روز پنج‌شنبه ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به «جیش محمد» در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

چهارشنبه گذشته  ۳ جنگنده هندی در عملیاتی انتقام‌جویانه و به منظور «هدف قراردادن مقر تروریست‌ها» به حریم هوایی منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شدند. بنابر اعلام منابع پاکستانی در پی عملیات رهگیری جنگنده‌های پاکستانی، ۲ جنگنده هندی هدف حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
پاکستان باید خود را از یوغ امریکا وال سعود خارج کند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
فتنه انگیزان بین المللی این بار می خواهند در شرق ایران یک کارهایی بکنند .
آخرین اخبار