رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۶ هزار خدمت درمانی از یازدهم دی تاکنون به همت خیریه نوآوران سلامت در شهر تنگ دشتستان ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا خویش دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بیش از ۷ هزار نفر در شهرستان دشتستان در دو بخش چشم‌پزشکی و داندانپزشکی با تلاش بهورزان مناطق بخش ارم و بوشکان و همچنین نهاد‌های حمایتی این شهرستان غربالگری شدند که تاکنون به ۶ هزار نفر خدمات درمانی ارائه‌شده است.

وی ادامه داد: در این مدت که کاروان بیمارستان صحرایی نورآوران سلامت در بخش ارم مستقرشده است، سه هزار و ۸۷۳ نفر در بخش چشم‌پزشکی و هزار و ۷۱۱ نفر در بخش دندان‌پزشکی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: تعداد متقاضیان عمل چشم ۲۳۴ نفر بوده است که ۱۳۳ نفر تاکنون جراحی شده‌اند و عمل جراحی دیگر متقاضیان در مرحله سوم اعزام جراحان، انجام خواهد شد.

خویش دوست عنوان کرد: تعداد متقاضیان تعیین‌شده برای عینک هزار و ۲۳۵ نفر بوده که میان ۶۷۵ نفر عینک توزیع‌شده و افراد باقی‌مانده بعد از عید نوروز عینک خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: تعداد هزار و ۷۱۱ نفر نیز معاینه دندان‌پزشکی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۶۷۵ مورد ترمیم، ۴۱۵ مورد کشیدن و ۱۲۹ مورد جرم‌گیری دندان صورت گرفته است.

نماینده بنیاد نورآوران سلامت مستقر در بخش ارم نیز گفت: بنیاد خیریه نورآوران سلامت تلاش می‌کند سختی مسیر درمان را برای مردم محروم و کم‌بضاعت آسان کند و این بنیاد با طراحی، ساخت و راه‌اندازی واحد‌های سیار شامل کلینیک چشم‌پزشکی، اتاق عمل چشم و واحد دندان‌پزشکی بر روی کامیون کشنده تلاش دارد تا امکان ارائه خدمت تشخیصی و درمانی را به افراد بی‌بضاعت و ساکن مناطق دورافتاده فراهم سازد.

سعید زرینی عنوان کرد: اکنون گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه با اجرای طرح نظام سلامت و توسعه خدمات بیمه‌ای نور امیدی در دل روستاییان ایجاد کرده است و در این میان، برخی موسسه‌های خیریه و افراد نیکوکار نیز برای کمک‌رسانی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته دست به کار شده‌اند و بیماران کم‌بضاعت را مداوا می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه‌شده در این دو بخش افزود: خدمات ارائه‌شده در بخش چشم‌پزشکی برای همه افراد و خدمات دندان‌پزشکی برای افراد زیر ۱۵ سال انجام می‌شود.

نماینده بنیاد نوآوران سلامت ادامه داد: در صورت نیاز به عمل‌های بیشتر و مجهزتر، بیمار به مرکز استان منتقل خواهد شد.
زرینی با اشاره به اینکه این پزشکان طبق برنامه زمان‌بندی همه‌روزه فعالیت دارند بیان کرد: همه خدمات درمانی، به صورت رایگان به مردم روستا‌های کمتر توسعه یافته ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

خدمات رایگان در بیمارستان صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.