رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارنفری استان زیر پوشش سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) قرار دارند.

بیش از ۹۰ درصد بوشهری‌ها زیرپوشش سامانه یکپارچه بهداشت هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری در نشست هماهنگی برپایی بیمارستان صحرایی در جنوب استان افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شبکه‌های بهداشت و درمان درکشور توسعه یافته اتفاق افتاده و استان بوشهر هم از استان‌های پیشرو در تأمین زیرساخت‌های حوزه سلامت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به امکانات درمانی در کنگان، ادامه داد: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به عنوان بیمارستان مرجع در جنوب استان تعیین شده و حضور متخصصان کارآزموده، آن مکان را به قطب درمانی تبدیل کرده و موجب پیشگیری از مراجعه به استان‌های همسایه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: مستقر شدن MRI در جنوب استان موجب شده بتوانیم متخصص مغز و اعصاب را در آن بیمارستان مستقر کنیم.

کشمیری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی را مهم دانست و گفت: هم استانی‌ها نباید به علت دور بودن از خدمات بهداشتی و درمانی آسیب ببینند.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در چاه مبارک عسلویه

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به نیاز مردم جنوب استان به خدمات بهداشتی و درمانی، بیمارستان صحرایی در چاه مبارک شهرستان عسلویه راه‌اندازی می‌شود.

دکتر مرادعلی فولادوند بیان کرد: این بیمارستان صحرایی قرار است ۲۴ تا ۲۸ دی فعالیت کند و مهم‌ترین علت برای انتخاب مکان برپایی بیمارستان صحرایی، دورافتاده بودن منطقه نسبت به مرکز شهرستان و استان است.

وی ادامه داد: در این بیمارستان متخصصان رشته‌های مختلف، پزشک عمومی، پرستار، روانشناس و کارشناس تغذیه به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز ما برای برپایی بیمارستان در جنوب استان، نیروی انسانی است که باید بیش‌ترین متخصصان و امکانات را از بیمارستان‌های جنوب استان تأمین و تنها در روز‌های تعطیل از پزشکان مرکز استان استفاده کنیم.

دکتر فولادوند گفت: همکاران شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها هر جا احساس نیاز به آموزش و درمان باشد آستین‌های همت را بالا می‌زنند و پیش‌قدم می‌شوند.

وی بابیان اینکه هدف همه ما خدمت‌رسانی به مردم است افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه بسیج جامعه پزشکی در چارچوب‌های مشخصی کار می‌کنند، ولی می‌توانند با دیگر نهاد‌ها برای خدمت به هم استانی‌ها در یک مسیر گام بردارند.

انتهای پیام/ک

بیمارستان صحرایی جنوب استان در چاه مبارک عسلویه ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.