رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی گفت::تفاهم نامه همکاری میان جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی و دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا شاهین فر، رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی، در نشست جلسه تخصصی جهاددانشگاهی با معاون دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک گفت: مقرر شده است تا جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی به نمایندگی دانشگاه‌های استان و جهاددانشگاهی کشور با قرقیزستان و بعد از آن با کشور‌های حوزه CIS ارتباط برقرار کند.

وی افزود: ایجاد دفتر همکاری‌های مشترک در خراسان شمالی و همچنین راه اندازی چنین دفتری در کشور قرقیزستان ، از برنامه‌هایی است که به نظر می‌رسد ضرورت دارد.

مرادی مدیرکل امور بین الملل جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این جلسه خطاب به طرف قرقیزستانی گفت: شما با جهاد دانشگاهی، بزرگترین شبکه علم و فن آوری وارد کار شده اید و این نهاد، مجموعه علمی و فن آوری پزشکی، مهندسی و کشاورزی و ... را داراست.

وی افزود: تجارب موفق در این مجموعه کسب شده است که در تلاش هستیم دست آورد‌های خود را با مجامع بین المللی، دانشگاه‌های دنیا و موسسات به اشتراک بگذاریم و ارسال کنیم.

مرادی گفت: برای اینکه بتوانیم دست آورد‌های جهاد دانشگاهی را نشر دهیم از کشور‌های همسایه به خصوص CIS به عنوان شرکای تجاری خود یاد می‌کنیم و برای ورود به آن کشور‌ها برنامه داریم، در برنامه توسعه‌ای این نهاد، گسترش فعالیت‌های بین المللی یکی از مهمترین اقدامات این مجموعه علمی است، بنابراین به دنبال شرکای علمی و تجاری هستیم.

مدیر کل امور بین الملل جهاد دانشگاهی بیان کرد: در این راستا مشتاق هستیم که راهکار علمی و اجرایی را با کشور‌های هدف پیدا کنیم و قرقیزستان نیز در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اظهار کرد: انگیزه و تلاش در جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی و اعتمادی که استانداری به این مجموعه دارد، انگیزه ما برای دستیابی به اهداف را افزایش داده است.

تیرقوت چورتنبایف، معاون دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان گفت: این سفر به دنبال سفر سفیر قرقیزستان به این استان صورت گرفت.

وی افزود: می‌توان در زمینه‌هایی همچون قارچ خوراکی، قارچ دارویی، تکثیر اسب قرقیزستان و ... زمینه فعالیت را آغاز کرد.
روسای پژوهشگاه‌های رویان، این سینا، بانک ذخایر ژنتیک و گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست شرکت کردند.

نشست با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی، نشست با دانشگاهیان استان، بازدید از مراکز تحقیقات دیم و دانشکده کشاورزی شیروان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه هیات علمی قرقیزستان به خراسان شمالی بود.

این هیات به دعوت جهاددانشگاهی خراسان شمالی در این استان حضور یافتند.

انتهای پیام / ب

تفاهم نامه همکاری میان جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی و دانشگاه ملی کشاورزی قرقیزستان منعقد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.