رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: باید استفاده از دوچرخه به مردم یادآوری شود و مردم را در این بخش فعال سازیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی روزبهان رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی امروز در نشست خبری هفتمین همایش مربوط به دوچرخه‌سواری در مشهد گفت: باید استفاده از دوچرخه به مردم یادآوری شود، دوچرخه‌سواری باید فعال باشد و مردم را در این بخش فعال سازد.
وی تصریح کرد: هفتمین همایش مربوط به دوچرخه‌سواری در مشهد با هماهنگی صورت گرفته، این برنامه از ابتدای آزادشهر تا نزدیکی میدان مادر برگزار می‌شود.

جعفری مسئول کمیته دوچرخه‌سواری خراسان رضوی نیز در این نشست افزود: فعالیت کمیته همگانی هیئت دوچرخه‌سواری استان هماهنگ با اهداف شهرداری پیش می‌رود، این کمیته در بحث سلامت وارد عمل شده و در تلاش برای جایگزینی دوچرخه با خودرو است، حدود ده برنامه در ارتباط با دوچرخه‌سواری برگزار شده و قرار بر برگزاری مراسم تجلیل در انتهای سال است.

وی با بیان اینکه هلندی‌ها در چندین سال گذشته مشکلات کنونی مشهد را داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر دوچرخه‌سواری در شهر‌های این کشور رواج یافته است، باید در بازه زمانی کوتاه شاهد ترویج دوچرخه‌سواری در سطح شهر باشیم و عموم را به سمت دوچرخه‌سواری جذب کنیم.

سعید ریخته‌گر مدیر منطقه ۱۱ شهرداری مشهد نیز ادامه داد: شهر ما از نظر مشکلات ترافیکی و آلودگی مسائل زیادی دارد، باید به دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی روی آوریم، در حال حاضر دچار بی‌تحرکی و روزمرگی هستیم و باید فرهنگ دوچرخه‌سواری را ترویج دهیم تا به سلامتی خود کمک کنیم، امروز در کره جنوبی به عنوان کشور توسعه‌یافته بزرگراه‌های دو طبقه می‌سازند، اما ورود وسایل نقلیه شخصی در این مکان‌ها ممکن نیست.

وی تصریح کرد: برنامه روز جمعه امری نمادین است، در این طرح قرار بر این است تا شهروندان تک سرنشینی را کنار بگذارند و در این برنامه‌ها همکاری کنند، در حال حاضر متولیان شهر مشهد نسبت به ایمن‌سازی فضا‌ها برای دوچرخه‌سواری اقدام کردند و اتفاقات خوبی را در پیش رو داریم.

حسن نوری معاونت تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: اقدامات مطلوبی در حال انجام بوده و قرار بر ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در مشهد است، باید مطالبات اجتماعی در این ارتباط افزایش یابد تا امور نیز با روند بهتری پیش رود.

انتهای پیام//آ. ح
 

لزوم اقدام به ایمن سازی فضا‌های دوچرخه سواری در مشهد

برچسب ها: محیط زیست ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.