معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان گفت: نهالستان کوشکن زنجان با توانایی تولید سالانه ۳ میلیون اصله نهال در سال بزرگترین نهالستان مادری غرب کشور است.

سلطان نژاد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به این که نهالستان کوشکن با توانایی تولید سالانه ۳ میلیون اصله نهال در سال یکی از بزرگترین نهالستان‌های غرب کشور است گفت: در حال حاضر در این نهالستان سالانه حدود ۷۰۰ هزار اصله نهال تولید و توزیع می‌شود.

وی با بیان این که در استان ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد افزود: وسعت جنگل‌های طبیعی استان نیز ۷۳ هکتار است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان از توزیع بیش از ۲۲۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد. گفت:این تعداد نهال در کل استان توزیع و غرس خواهد شد.

سلطان نژاد  خاطر نشان کرد : در مقابل بی‌توجهی به این منابع الهی، خشکسالی، سیل و پدیده‌هایی، چون فقر و مهاجرت را بدنبال دارد، روند رو به افزایش جاری شدن سیلاب‌ها در فصول بارندگی، افت سطح آب‌های زیرزمینی، پرشدن مخازن سد‌ها از رسوبات آبرفتی، تغییرات نامطلوب آب وهوایی، کاهش فرآورده‌های جنگلی ومرتعی، گسترش بیابان ها، ازبین رفتن محیط زیست وحیات وحش در کشور نشانگر بروز اوضاعی است که بر منابع طبیعی وارد شده وخسارات فراوانی به بار آورده است.

انتهای پیام /ک


توزیع بیش از ۲۲۰ هزار اصله نهال در روز درختکاری در زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.