سناتور برجسته دموکرات با درس گرفتن از علل شکستش در انتخابات ۲۰۱۶، در پی کسب آرای سیاهپوستان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، برنی سندرز، سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، با سرمایه‌گذاری روی آرای سیاه‌پوستان در سودای راهیابی به کاخ سفید است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، تلاش‌های گسترده‌ای را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شروع کرده است. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مغلوب رقیب دموکرات خودش یعنی هیلاری کلینتون شد و نتوانست گزینه آخر و پیروز این حزب برای ورود به گردونه انتخاباتی درمقابل دونالد ترامپِ جمهوری‌خواه باشد. اما سندرز امسال با تاکید بر اینکه از کاستی‌ها و نقایص انتخابات دوره گذشته درس گرفته است با رویکردی متفاوت وارد انتخابات شده است. او می‌کوشد به صورت مستقیم با سیاه‌پوستان آمریکا به گفتگو و تعامل بپردازد تا با تکیه بر آرای آن‌ها بتواند در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا به پیروزی بیشتر امیدوار باشد.

او در شعار‌های انتخاباتی‌اش می‌گوید باید آمریکا را از حرص و دروغ و نفرت پاکسازی کرد. او می‌گوید باید به نژادپرستی، نگرش‌های جنسیتی، بیگانه‌ستیزی و تعصب دینی در فضای سیاسی آمریکا پایان داد. سندرز روز گذشته در پنجاه و چهارمین سالروز رویداد موسوم به «یکشنبه خونین» به منطقه سالما در آلاباما رفت که یکی از کانون‌های اصلی سیاه‌پوستان آمریکا است.

این نامزد دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته در برنامه‌ای رادیویی گفت: در انتخابات سال ۲۰۱۶ به سمت آمریکایی‌های سفیدپوست و مرد گرایش بیشتری داشت. او با اذعان به این اعتراف‌ها در انتخابات آتی به دنبال جبران ناکامی گذشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار