معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت : کار بازسازی ۵۵۰۰ واحد مسکونی شهری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن در آئین افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاه، با اشاره به آسیب حدود ۱۰۵ هزار واحد مسکونی در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه، گفت : پس از وقوع این زلزله دولت به سرعت اعتبارات لازم را برای شروع بازسازی‌ها تخصیص داد. این سرعت عمل دولت در تخصیص اعتبار بگونه‌ای بود که تاکنون در هیچکدام از حوادث مشابه شاهد آن نبوده ایم.

وی بابیان اینکه دولت، مسئولان استانی و مردم برای بازسازی‌ها به خوبی پای کارآمدند، گفت : در مجموع ۶۷ هزار واحد تعمیری و ۳۷ هزار واحد احداثی در مناطق زلزله استان داشتیم که تاکنون کار تعمیر ۶۱ هزار واحد و احداث ۲۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

معاون بنیاد مسکن عنوان کرد: از ۲۵ هزار واحد بازسازی شده، پنج هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به مناطق شهری و بقیه و مربوط به مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۷ هزار واحد احداثی مناطق زلزله زده ۱۵ هزار واحد در روستا‌ها واقع شده، افزود: از این تعداد نیز ۱۲ تا ۱۳ هزار واحد در زلزله تخریب شد و مابقی واحد‌ها را با توجه به فرسودگی آن‌ها تخریب و مجدد وارد فاز بازسازی کردیم.

مهدیان اضافه کرد: تمام تلاش خود را بکار می‌بریم تا کار بازسازی را هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی را نیمه اول سال ۹۸ به پایان برسانیم .

 

 

انتهای پیام/د

پس از وقوع این زلزله دولت به سرعت اعتبارات لازم را برای شروع بازسازی‌ها تخصیص داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.