۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، افتتاح شد.

افتتاح ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاهبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله پارسال ۷.۳ ریشتری غرب کرمانشاه به طور ۱۰۰ درصد تخریب و آسیب دیده بود، با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و مسئولان محلی به همت کمیته امداد امام (ره) بازسازی شده بود، امروز تحویل مالکان آن‌ها شد.

سال گذشته در زلزله غرب کرمانشاه در مجموع ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد آسیب دید که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۰ واحد آن به طور ۱۰۰ درصد تخریب شد که تاکنون پنج هزار واحد آن بازسازی شده است.

برای ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد، علاوه بر تسهیلات دولتی، ۱۲ میلیون تومان نیز از سوی این نهاد حمایتی به صورت بلاعوض به خانواده‌های آسیب دیده کمک شده است.

حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در آیین افتتاح نمادین این واحد‌های مسکونی بابیان اینکه در زلزله بزرگ سال گذشته ازگله حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان‌های متاثر از زلزله آسیب دید، گفت : پس از وقوع زلزله و اتمام کار امداد رسانی و اسکان اضطراری و موقت، بلافاصله با تعامل با بنیاد مسکن کار بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی خسارت دیده را آغاز کردیم.

وی گفت : از ۱۰ هزار واحد آسیب دیده مددجویان، ۴۲۰۰ واحد از نوع تعمیری بود که در کوتاهترین زمان آن‌ها را مرمت کرده و تحویل دادیم.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در خصوص بازسازی ۵۲۰۰ واحد تخریبی نیز گفت: طی ماه‌های گذشته ۲۷۰۰ واحد را بازسازی و تحویل دادیم و امروز نیز با تحویل ۲۵۰۰ واحد دیگر کار تحویل واحد‌های احداثی مددجویان کمیته امداد را در استان به پایان می‌رسانیم.

خدرویسی گفت: برای احداث هر واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده، علاوه بر ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوضی که توسط کمیته امداد پرداخت شده، ۱۲ میلیون وام بلاعوض نیز بنیاد مسکن پزداخت کرده و ۴۵ میلیون تومان تسهیلات هم از سوی دولت با سود چهار درصد پرداخت شده است .

 

 

انتهای پیام/د

افتتاح ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.